Trees maar dat is een vrije dag hΓ¨, niet dagelijks.. sowieso zit uitslapen er niet in als de kinderen naar school moeten π
Ik heb dat soort dagen gewoon nodig als ik de rest van de week wel afspraken heb staan. Echt vrije dagen zoals dit zijn voor mij geen gemiddelde dag, daarom plaatste ik gisteren mijn gemiddelde dag en niet een echt vrije dag π
Zie deze meer als een.. ik ben de dag ervoor naar de Efteling geweest, of na een drukke week met veel emdr.. dit soort dagen zijn een beloning en om bij te komen. En ik moet ook wel, anders wordt ik ziek. Ik hou er van! β€οΈ
Honkeytonk oh ze knoeien hier ook wat af hoor π€£
Maar dan pak ik een doekje, ik ga niet het hele huis dweilen omdat er een kloddertje onder de eettafel ligt..ik ben niet gek! Iedere ochtend bedden opmaken doe ik ook niet, nooit gedaan. Ik verschoon ze eens per week en voor de rest doe ik er helemaal niks mee. Ik was ook niet dagelijks, eerder om de dag. We hebben genoeg kleding om even te overleven als het niet uit komt, morgen is ook goed genoeg. En ik heb een 10 kilo trommel, dus dat voelt ook compleet nutteloos om die iedere dag te vullen voor die 3 paar sokken.. kost alleen maar onnodige stroom.
Toen de kinderen klein waren (en ik ook nog werkte) had ik ook echt heel duidelijk een grens, na het eten doe ik niks meer.
Al lag de complete intertoys op het aanrecht, ik moest die tijd voor mezelf echt afbakenen en dwingen om het te negeren. Nu is dat inmiddels meer verschoven naar de ochtend omdat de kinderen in de avond juist langer wakker blijven en meer nodig hebben, maar ik heb echt tijdblokken dat ik geen zak doe, en dan ook niet even een wasje/doekje/whatever. Ik lees dan het nieuws, fora, app met vriendinnen of klets met de buren. Afhankelijk van hoe ik me voel doe ik soms een dutje, of soms ga ik op de koffie bij een vriendin. Toen de kinderen klein waren nam ik ze gewoon mee, speelden ze daar in de tuin.
Qua huishouden, ik spreek met mezelf een tijd af dat ik even zo veel mogelijk doe, en daarna is het ook klaar.
Ik zie hier lijsten voorbij komen die in mijn ogen gewoon recepten voor een burn-out zijn. Dit zijn vrije dagen hè? Waar zijn de hobby's, de me-time, de sociale contacten, quality-tijd met partner? Waarom staat er op geen enkel lijstje: de kinderen lagen op bed dus ik ben languit in bad gegaan? (Dat was mijn ritueel toen ze klein waren)
Als ik dit soort dingen lees denk ik dat er echt veel vrouwen zijn die veel te hoge eisen stellen aan zichzelf om alles draaiende te houden, terwijl goed genoeg ook gewoon prima is..