Ik ben geloof ik ongesteld geworden. 22 dagen na mijn vorige menstruatie. Ik bloed nog steeds sinds de plaatsing van de spiraal ruim 2.5 week geleden, maar het bloeden neemt toe, ik heb buikpijn, rugpijn en scherpe krampen (lijken een beetje op een combinatie van lichte weeen, en dat gevoel van zwaarte tijdens een menstruatie (dat je baarmoeder eruit valt zeg maar).
Dus ik denk dat het menstruatie is ?
Mijn menstruatie is normaal gesproken anders; 1 a 2 dagen pijn en veel bloed, en daarna neemt het heftige bloeden af en suddert het nog een week door.
Nu is het minder bloed (ik gok omdat minder baarmoederslijmvlies opgebouwd want het is pas 3 weken geleden + hormoonspiraal) maar het is nu dag 4 en het bloeden blijft gelijk (elke 2 a 3 uur maandverbandje vervangen), zelfs kleine stolsels, maar vooral doet het zoveel zeer. Is dat normaal? Dat de eerste menstratie na de plaatsing zoveel zeer doet? Ik slik paracetamol (ook Spasfon ( = ook een soort pijnstilling) maar het doet beide weinig. Als ik zit dan gaat het, maar als ik sta en loop doet het zo'n zeer. Het trekt bij mijn rug omhoog tot aan mijn zij en trekt opzij ter hoogte van mijn ribben. De buikpijn voelt scherp en krampen, maar soms ook een beetje als hele lichte persweeen (komt en gaat ook). Dat gevoel tijdens de bevalling dat je baby zo laag drukt dat je al voorzichtig gaat meepersen zeg maar. Ik heb geen baby persdrang, maar nja.. wel een beetje eigenlijk.
Misschien hoort dit er allemaal bij, maar internet komt niet verder dan 'krampen en spontaan bloedverlies zijn normaal de eerste 3 tot 6 maanden na de plaatsing' .. lekker vaag en zegt zo weinig.
Wat is jullie ervaring/kennis hierover?