Hopsatee ik heb toen een jaar lang bekkenfysio gehad, maar dat hielp weinig. Vervolgens naar de gynaecoloog verwezen en deze stelde een operatie voor ivm de blaasverzakking. Baarmoederverzakking is gelukkig minder ernstig. Wilde ik niet, dus toen een steunpessarium, maar dat zat kut (leuke woordspeling 😜). Een super plus tampon werkt beter om de blaas wat omhoog te liften en gebruik ik standaard tijdens het sporten icm zo sexy incontinentie sportonderbroek. Ik heb inmiddels wel sterke bekkenbodemspieren, maar de banden zijn verslapt en dat kun je niet trainen. Dat begreep ik toen in ieder geval. Heb overigens nooit bekkenpijn gehad. Jij wel dus?
Het is nu niet dat ik vaker moet plassen, maar als ik plas dat het continue een klein beetje is, stopt na een paar seconde weer, moet ik echt druk zetten, weer een klein beetje, stopt weer enz. Duurt soms een eeuwigheid.
Ik ben verder zo lek als een mandje, maar dat heb ik al 10 jaar en dat komt echt door de blaasverzakking. Is vooral met sporten heel irritant. Ik zit ook echt constant in de bosjes achter een boom met mijn broek op de enkels. Sta ik inmiddels ook bekend om tijdens training 🫣.
Tegen de tijd dat ik 50 ben, loop ik waarschijnlijk met een luier rond. Ik denk dat hormonen de boel nog slapper maken? Ik heb het idee dat het hebben van weer een cyclus ook een negatieve invloed heeft. Ik slikte altijd de pil door en sinds ik daarmee gestopt ben, heb ik allemaal irritante hormonale dingen. Ik merk ook verschil hierin gedurende de maand.
Waarom hebben mannen het trouwens zo makkelijk? Waar is dit mis gegaan in de evolutie? Ik zou het de mannen bijna kwalijk nemen.