Voor de moeders waarbij kinderen op bso en opvang zitten: gaan jullie naar al die kindgesprekken?
Ik dus niet. Bij de oudste twee ging ik altijd naar die 2 jaarlijkse gesprekken van de opvang maar ik vond het altijd zo nutteloos. Ik hoorde nooit iets nieuws / of ik hoorde het al bij de overdracht of in zoโn welbevinden boekje. Bij L lukte het nu 2 keer niet en in het kader van prioriteiten stellen bedacht ik me dat ik het eigenlijk ook gewoon niet nuttig vindt.
Ook onze BSO doet welbevinden gesprekken. Ook daar hoor ik nooit iets nieuws tov de overdracht. Dus eigenlijk wil ik die ook niet meer doen.
Het is ook allemaal niet verplicht maar ze brengen het alsof het heel belangrijk is. Maar bij bso is het elk kwartaal (keer 2 kids) en opvang 2x per jaar. Plus dan alle ouder gesprekken op school die ik logischerwijs WEL wil doen. Want daar gaat het om het onderwijs van mijn kinderen (in combinatie met welbevinden) en dat vind ik wel belangrijk en nuttig.
Oh ja! Onze voetbal doet ook nog 2x per jaar gesprekken met de trainer ๐ Maar mijn man is coach dus dat gaat wat vloeiender.
Ik ben even benieuwd dus ๐