Liekje81 dank je wel! Dat is helder.
Het zou inderdaad acceptabel zijn volgens deze richtlijnen sinds een paar maanden oftewel sinds zijn verjaardag 😜. Zijn glucose nuchter is 8 en dus op het randje denk ik. Iemand wil heel graag geopereerd worden, maar daarvoor moet hij zijn gezondheid verbeteren.
Het is ongelooflijk, maar hij heeft mij om hulp gevraagd en ik mag voor het eerst zijn medische gegevens inzien. Het is nog erger dan ik dacht. Hij blijkt al jaren zijn controles te weigeren bij de diabetes poli, dus geen idee wat zij acceptabel vinden. Hij heeft hier dus al jarenlang over gelogen tegen ons. Zoals we allemaal weten is de diabetespoli enkel in het leven geroepen om de privé reisjes van artsen te sponsoren 🙄. Hetzelfde geldt voor het slikken van statines, want die heb je helemaal niet nodig met een totaal cholesterol hoger dan 8 en een triglyceridenwaarde hoger dan 9. Uiteraard is dat ook een groot complot, want hij heeft helemaal geen last van zijn cholesterol. Hoge bloeddruk is trouwens ook bullshit duh…
Ik ga hem naar de huisarts schoppen met het advies dat hij moet vragen om het opnieuw op starten van de controles van de DM poli, iets voor zijn cholesterol/ bloeddruk, bespreken dat hij na 4 stappen al ademnood heeft (ik wil zijn aderen niet zien en vraag mij af of het geen hartfalen is 😬) en dat hij verder alles moet doen wat ze hem aanraadt als hij het echt serieus meent.
Niet dat ik dit geloof, maar ik geef hem het voordeel van de twijfel. Ik heb nu in ieder geval genoeg munitie om te beargumenteren waarom hij naar de huisarts moet.
Zo ik heb mijn plicht weer gedaan vind ik.