Ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest en mijn glucose waarde was 8.0 deze waarde moet onder de 7.0 zijn anders is er sprake van diabetes type 2 😕
Ook mijn bloeddruk is over het algemeen aan de hoge kant.
Ik moet over drie maanden weer uitgebreid bloed prikken en urine inleveren, en ondertussen mijn leefstijl aanpassen in de hoop dat dit iets met mijn glucose waarden en bloeddruk doet.
Op mijn verzoek heb ik een verwijzing voor de diëtiste gekregen en daar kan ik morgen al terecht.

Heeft iemand ervaring met diabetes type 2?

Huggybird ik zelf geen ervaring. Mijn beide ouders hebben type 2 (mijn vader spuit en mijn moeder heeft pillen) en mijn schoonvader had het ‘kort’. Hij had volgens mij net zoals jij iets verhoogd. Hij heeft zijn leefstijl aangepast en toen was het goed. Nergens meer last van.

Ik kan mij voorstellen dat het best even schrikken is. Hoe is het nu met je?

Trees het gaat wel, ik zag het wel aankomen toen ik woensdag de huisarts belde over de uitslag van mijn bloed en hoorde dat het niet goed was…..
      Maar vannacht om 4:30 wakker en niet meer geslapen. 🙄🥱 nu moe en hoofdpijn…
      Vanmorgen na het gesprek bij de huisarts een paar tranen gelaten.
      Huilen helpt niet maar het is gewoon niet zo grappig…. (Gewoon ruk eigenlijk….)
      Ik ga er voor om mijn glucose weer goed te krijgen net als bij jouw schoonvader 💪
      Ik ben blij dat ik morgen al bij de diëtiste terecht kan.
      Ik heb nu steeds het gevoel bij alles wat ik eet 🤔 is dit wel echt gezond genoeg of moet het anders?!?!?!
      Dat is niet echt relaxed eigenlijk… dus ik hoop veel te leren van de diëtiste.
      Mijn moeder heeft sinds een half jaar diabetes en ze kwam vanmiddag langs met een komkommer en humus 😊 ❤️ we hebben samen gewandeld met de hond en gepraat. Dat was echt heel fijn 🥰
      We zeiden gekscherend dat het wel handig is dat we zonder gedoe bij elkaar kunnen eten nu 😉