Vulpen Maar dit vind ik dan wel weer discutabel want zonnepanelen maak je ook niet zomaar, daar zijn ook allerlei kostbare grondstoffen voor nodig.
Natuurlijk, maar altijd beter dan fossiele brandstoffen verbranden om elektriciteit op te wekken. Ik denk niet het reeel is om te zeggen dat mensen geen elektriciteit meer mogen gebruiken, maar dat je beter kan investeren in alternatieven, die milieuvriendelijker zijn. Spaarlampen, zuinige apparatuur, zonnepanelen, goede isolatie etc. lijken mij op dit moment zinvoller en ik denk dat je daar ook meer mensen mee bereikt (al is de motivatie enkel hun portemonnee).
Vulpen Ik zie hier vooral jongeren op elektrische fietsen en dát vind ik onzin.
Zijn dat ook niet voor deel de jongeren, die vroeger op brommers en scooters rondscheurden of voor elke scheet de bus pakte? (zo was ik namelijk wel als puber 🫣).
Ik denk zeker dat alle kleine beetjes helpen, maar dat we beter ons druk kunnen maken over de grootverbruikers. Zij maken zich schijnbaar nergens druk over, terwijl hun verbruik naar mijn mening toch wel echt een van de grootste veroorzakers zijn.
Vulpen Waar de moed me trouwens pas écht van in de schoenen zakt is dat hier in de buurt heel oude eiken vergiftigd zijn door mensen 😭
Dat vind ik ook echt heel onnodig en verdrietig. Gewoon zinloos. Kansloos. Bah!