• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Hallo,
Is er hier nog iemand die 11 maart naar de A12 actie van Extinction Rebellion gaat?
Ik wil niet de A12 op, maar er wel naast staan demonstreren. Ik ken verder niemand die gaat, dus ik zou het leuk vinden om aan te sluiten.

(Dit topic is een oproep, geen uitnodiging om een discussie te starten over klimaat of de actie zelf.

[verwijderd] Waar staat meer informatie? De A12 is best wel groot... Ik zie nog niet helemaal voor me hoe ik daar dan zou moeten komen en wat ik dan moet doen en zo. En ik ben waarschijnlijk sowieso te bang.
    Heb laatst wel geld gedoneerd.

• [verwijderd]

Ah wat goed zeg. Geld is inderdaad ook hard nodig.
    Ik geloof dat mensen daar gewoon naartoe gaan en dan niet op de snelweg klikken, maar ernaast. Dat stuk snelweg loopt door de stad, dus je kunt vanaf de straat op de snelweg kijken. Zal ff plaatje zoeken.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Zover ik weet ben je op de snelweg in overtreding en kun je opgepakt worden.
    Maar naast de snelweg dus niet. Vooral mensen die het oppakken risico niet willen lopen staan daar te demonstreren en de actievoerders op de snelweg aan te moedigen.
    Op de site van XR komt steeds meer info.
    De lokale groep biedt ook info in bijv de whatsapp broadcast. Die de lokale groep kom je daarin (via website).

Is het niet 11 maart trouwens? 🤔

• [verwijderd]

Klopt! Dankje, heb het aangepast!

[verwijderd] ik wil er graag heen.
    Mat omdat fdf ook een demo heeft aangekondigd op dezelfde datum twijfel ik.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

June ohh dat is idd een ding om mee te nemen. Want als de a12 geblokkeerd is en er 100.000 trekkers naar het malieveld moeten, gaat dat misschien clashen.

• June hebben hierop gereageerd.

[verwijderd] het zal voor mijzelf niet bepalend zijn. Ik laat me niet wegpesten door een paar boze boeren en xr was eerst.
        Maar wel of ik mijn dochter meeneem.

Ik ga trouwens niet op de a12 staan. Maar wil vanaf boven support bieden.

• [verwijderd]

June
          Ja daar heb je een punt. Ik was inderdaad ook van plan ernaast te gaan staan. Ik neem mn kids niet mee, maar die zijn ook wat jonger.

een maand later

27 mei weer een actie in Den Haag.

Ik heb me op 11 maart laten afschrikken door het boeren protest. Maar wil nu wel gaan.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

June
            Ik ga ook weer. @Vulpen , durf je het aan om mee te gaan?

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

[verwijderd] Ik weet het niet! Hebben jullie echt zo'n training gedaan of is dat niet nodig zolang je zelf niet de snelweg opgaat? Wees het zich vanzelf wat je moest doen? Hoe ben je erheen gegaan, met de trein en zo ja, hoe druk was dat? Zouden we dan kunnen meeten ergens of is dat met de drukte onbegonnen werk?

Ik denk dat ik te bang in het algemeen ben. Maar gisteren las ik deze column en die maakte me wel ook weer woest: https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/het-onrecht-komt-voort-uit-keuzen-lang-geleden-gemaakt-door-volwassenen~bdb43850/

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Vulpen

Ik ben de vorige keer met de fiets gegaan, maar de trein is zeker een optie. Ik ben toen wel op het station geweest en dat was druk, maar ook omdat er 25.000 boeren kwamen demonstreren. Het is dus prima te doen om met de trein te gaan en daar te meeten.
                Ik doe mee aan de support demonstratie, waarbij je dus niets doet wat niet mag. Je staat daar om je mening te laten horen en de mensen op de A12 te steunen. Zij zitten wel op de A12 en kunnen uiteindelijk dus gearresteerd worden.
                Ik heb geen actietraining gedaan, maar ik denk wel dat het handig is. Ik wist bijvoorbeeld niet dat de politie pas over gaat op arresteren, nadat er 3x gevorderd is.

En ik sta daar niet om een enorme rebel te zijn en de grenzen op te zoeken. Ik sta daar om die mensen die dat wel doen te steunen en om mijn stem te laten horen.
                De laatste keer ben ik naar huis gegaan toen de politie liet weten dat het slim zou zijn om kinderen en mensen die slecht ter been zijn, te laten vertrekken. Dat was uiteindelijk nog ruim 2 uur voor de politie echt mensen begon te verwijderen en de waterkanonnen ging gebruiken.

Ik ga in principe alleen, dus ik zou het leuk vinden om met jullie te meeten @Vulpen en @June en wie nog meer wil gaan.

• June vindt dit leuk

Ik denk dat we goed kunnen meeten.
                  Op de snelweg staan werd vorige keer in het begin door de politie gedoogd.

Mijn intentie is om te supporteren.
                  Ik zal niet de snelweg bezetten zoals de diehards. Maar ik wil er wel zijn.

een maand later

Ik ben wel van plan te gaan dit keer! 🙂

Mijn moeder vindt het niks 🙈

Vulpen goed zo!! Ik ga ook nog steeds.
                      Laten we een appgroep aanmaken voor de meet.

• [verwijderd]

Oui, ik ook!

een maand later

Op 20 juni volgt er een persconferentie voor verdere acties.

Ik hoop dat nu met het Pfas dupont schandaal er meer mensen zo kwaad zijn dat ze ook de actieschoenen willen aantrekken.

Er zijn bedrijven die willens en wetens onze leefomgeving kapot maken. Dit moet stoppen!