iMoeder Je eiwitdoel lijkt me ook wel heel hoog?
Ik zit op 1.8-2 gram per kilo lichaamsgewicht. Is oa ook het advies voor fanatieke krachtsporters vanuit het Voedingscentrum (ik zit momenteel op 4 a 5x per week KT en vind dat wel onder fanatiek vallen). BB’s zitten al snel op 2-3 gram eiwitten per kilo. Ik zit dus niet eens absurd hoog, maar wel gericht op opbouw spiermassa. Ik behaal mede hierdoor (denk ik) wel echt veel resultaat momenteel. Spiergeheugen zal ook een rol spelen hoor, maar ik denk ook zeker mijn voeding/ eiwitdoel. Plus het eten van relatief veel eiwitten wordt ook geadviseerd bij spasticiteit voor zoveel mogelijk behoud van de spieren. Minder wil ik dus ook niet.
iMoeder t. Ik denk dat 2 scoops wel heftig is
Daar ben ik ook bang voor. Ik eet dagelijks al wel een eiwitreep. Ik heb nu wel clear whey gekocht om ‘limonade’ mee te maken. Nog niet geprobeerd, maar dit is denk ik ook een mooie aanvulling mits het drinkbaar is.
iMoeder Maar die worden wat langer bij de moeder gelaten en zo toch.
Ah dat wist ik niet! Ga ik even naar kijken. Bedankt voor de tip. Eieren hebben we van onze eigen kippen en daar heb ik geen problemen mee. Ze hebben een goed leven en als ze geen eieren meer leggen, mogen ze gewoon oud bij ons worden.
Vleesvervangers eten wij niet. Niet lekker en ik eet verder zo min mogelijk bewerkt voedsel. Ik moet het dus echt uit bonen, kwark/ Skyr, whey, eieren etc halen. Ik eet ongeveer 2 a 3x per maand vlees, maar dat is heel prijzig en meer vind ik ivm dierenwelzijn niet wenselijk (zijn koeien die vrij in Drenthe in natuurgebieden lopen en een mooi leven hebben zonder toegediende troep zoals hormonen, antibiotica of andere toegevoegde kunstmatige stoffen in het vlees zelf na de slacht).