LilyMilie Zou dat niet deel van het probleem zijn? Om aan gezond/ongezond eten waarde te hangen.
Dat denk ik zeker, maar ook wat Vulpen zegt
Als ik kijk naar mijn top 10 favoriete eten komt daar bij mijn geen gezond eten in voor. Ik vind pizza, snackbar-voer, chocola, chips etc. gewoon echt heel lekker. Het is bij mij ook geen rouw als ik het niet eet, maar ik vind de smaak van de ongezonde dingen wel echt 10x beter dan bijv van groentes en fruit. Het is niet dat ik groentes heel vies vind, maar wel een stuk minder lekker. Ik zie het ook niet als straf om gezond voer te eten, maar ik geniet daar duidelijk minder van. Ik eet daar mijn vingers bij wijze van niet bij op. Dan eet ik vooral omdat ik moet eten en omdat het goed voor mij is.
Het gebeurt toch automatisch; heb je een leuke dag of een shitdag dan mag ik die dag iets eten waar ik echt van geniet en dat is mijn geval ongezond eten. Ik denk ook niet dat dit ooit gaat veranderen bij mij. Ik heb vooral geleerd om er niet aan toe te geven. 1x per week mag ik iets ongezonds eten en daar hou ik mij eigenlijk ook aan. Behalve op vakanties ga ik los, maar daarom hou ik denk ik ook zo van vakanties 😂.