• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Het topic om alles te delen wat gaat om aankomen, afvallen, gezonder leven en meer. Ofwel het afval topic in een nieuw jasje.

Deel wat je wilt en hier kunnen wij elkaar steunen in onze weg tot het fijner in ons lijf te zitten. Nieuw jaar in aantocht, vandaar een nieuw topic.

Goed idee om een nieuw topic te openen! Gewichtsbeheersing vind ik ook een fijn woord 🙂
Grote kans dat ik aansluit. Ik worstel ook met de kilo's. En hoewel ik nu best wel een leuke garderobe heb voor mijn huidige maat 😉 zou ik het fijn vinden om weer een paar maatjes kleiner te hebben.

Edit/// schreef ik terwijl ik een bonbon in mijn mond schoof.

• [verwijderd]

Ik schrijf ook mee! Gewichtsbeheersing vind ik ook goed gevonden! 🙂

Ik doe ook mee! Was 'in corona' 12 kilo aangekomen. Dit jaar er 9 afgevallen en sinds november door al het lekkers en 0 zelfbeheersing weer 3 erbij 🙈 Ik doe deze maand aan damage control door het bij die 3 te houden dmv in elk geval voldoende bewegen en dan in januari weer aan de bak. Ik voel me veel beter met gezond eten.

Ik zou ook graag meeschrijven; ik wil in januari weer een gezond eetpatroon ontwikkelen mbv de adviezen die ik jaren geleden heb gekregen mbt mijn pcos.
Dat houdt niet in dat ik moet afvallen, maar juist niet afvallen en wél gezond eten. Ik heb nu een gezond gewicht maar met dit dieet is het een uitdaging voor mij om niet af te vallen en weer ondergewicht te krijgen.
Valt dus niet 100% in de strekking van dit topic maar als jullie het goed vinden wil ik toch meeschrijven; los van de kilo's is er denk ik wel veel overlap. Iets met bewuste keuzes maken wat je in de mond stopt enzo 🤫

Hier ook het nieuwe jaar weer aanwezig. Er mag nog wel wat meer af en wat spiermassa bij.

Een leuk feitje van de sportschool wat ze laatst deelde:

Fysiologisch kan een vrouw maar max 5 kilo in spiermassa aankomen in een jaar. Waar dat bij mannen wel kan om meer spiermassa op te bouwen.

Dat helpt mij wel de moed erin te houden omdat mijn spierbouw voor mijn gevoel nog niet op gang kwam.

• [verwijderd]

Pimpelmeesje Valt dus niet 100% in de strekking van dit topic

Volgens mij valt het er prima tussen als je de openings post ziet. Wat mij betreft zit je hier dan helemaal goed.😁

Wat een mooie term, gewichtsbeheersing! Dat is eigenlijk ook wat ik vooral wil dit jaar, niet meer zo schommelen, maar wat consequenter in gewicht. Ik zoek het denk ik vooral in voeding, daar heb ik volgens mij eerst het meeste in te behalen, een gezonder patroon.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Ah wat een fijn woord. Goed gevonden @[verwijderd] !

Ik schrijf graag mee. Ik wil niet focussen op kilo's, maar vooral op een gezond lijf creëren dmv gezonder eten en drinken en bewegen. Afvallen is geen doel hierin, een gezonde levensstijl wel!

• [verwijderd]

[verwijderd] ik denk dat je @[verwijderd] bedoelt? Ik weet van niks 😅

ik hoop alleen niet dat het een hint is

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

[verwijderd]
        Sorry @[verwijderd] !! Bij deze: mooi vonden!!

Ik schrijf ook graag mee! In de 2 jaar voor/tijdens de Corona periode ging het heel goed. Ik at gezond, bewoog meer, had meer energie.
        Toen kreeg ik in 2020 Corona en achteraf gezien long covid. Ik had geen energie meer, en de kilo’s vlogen er veel sneller aan dan dat ze er af gingen.
        Ik moet op allerlei gebieden aan de slag met mezelf en voeding en beweging staan bovenaan. Ik wil weer meer energie hebben en me sterker voelen.

Pimpelmeesje

Ik denk dat we hier allemaal niet alleen voor de kilo’s zitten maar juiste het gezonde gewoontjes ontwikkelen.
        Dus hier pas jij prima tussen. Ik hoop dat het je gaat lukken met het dieet waardoor je klachten minder worden.😃

[verwijderd]
        Ik wil ook een gezonde levensstijl.
        Bewegen doe ik , vind ik zelf genoeg...misschien wel weer zwemmen. Maar dat moet 's avonds en ik weet niet of ik dat wil.
        En héél misschien doe ik in september mee met de Dam tot Dam loop, wandelen 20 km.
        Maan dat weer ik nog niet zeker. Ga dat in april beslissen en trainen....

Ik sluit me ook graag weer aan. Wil voor de zomervakantie nog heel wat kilo’s kwijt.
        Deze maand staat in het teken van stabiel blijven (en dat lukt heel goed).

@Pimpelmeesje jij vroeg: jij hebt die nieuwe medicatie toch? Vriend van man is er naar aan het kijken, ben je er nog steeds tevreden over? in het oude topic en daar had ik nog niet op gereageerd ☺️.
        Ik ben er nog steeds heel tevreden over. Ik stabiliseer deze maand en dat gaat eigenlijk heel goed. Het hongergevoel is er wel weer, maar nog niet zo overheersend als in het verleden. Komende maand ga ik dat hongergevoel weer onderdrukken (hoop ik) door de medicatie te verhogen. Dat heb ik niet eerder gedaan doordat er leveringsproblemen met Saxenda waren en ik rustig aan wilde doen met de medicatie die ik wel had, zodat ik kon blijven spuiten.
        Ik ben vanaf half juni tot begin december ruim 22 kilo afgevallen.

Na de feestdagen pak ik de draad ook weer op. Fijn dat we dat samen kunnen doen.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Vaker eten werkt niet voor mij, en meer eten ook niet, dus dat wat ik eet moet gewoon bom vol kcal.

Ik ben dol op raclette kaas met aardappels en spekjes/worst/ham, dus dat eet ik gewoon een paar keer per week 😛

Bij de film savonds zoute snacks; chips en worstjes, kaasjes, enz.
        Chocola ben ik dol op maar eet ik altijd maar weinig van merk ik. Dus beter om dan te kiezen voor iets waar ik zeker een paar handjes van neem.

Ik doe komend jaar ook weer mee.
        Wil vooral proberen om gezond te eten en dan gaan er als het goed is vanzelf wat kilo's vanaf. Sporten vind ik lastig, omdat het er 's avonds meestal niet van komt en overdag zit ik met mijn jongste. Ik probeer wel regelmatig de fiets te pakken naar school (3,5 km verderop).

Ik schrijf ook mee. Sowieso moet ik weer wat meer gaan bewegen. En gezonder eten mag ook wel weer. Ik snoep veel en gewoon eten doe ik juist te weinig. Ik vergeet weer regelmatig maaltijden en vaak weinig eetlust.

Ik vind 't nog wel een uitdaging waar/hoe te beginnen..
        Misschien deze week eerst maar beginnen met die 123 tip van jou [verwijderd]
        Ik had toevallig in m'n bonus box een aanbieding voor maaltijdsalades 🙂

Geld is wel een factor deze keer, ik at de vorige keer 1x pw gebakken zalm das nu echt niet te doen als 't niet in de aanbieding is..