Helaas vandaag weer een epileptische aanval gehad. Ik was er niet bij, was voor het eerst sinds een paar weken weer naar school. Na een half uur belde mijn moeder al op. G had een aanval, ze hadden de neusspray al toegediend en hij lag te slapen. Ik heb natuurlijk meteen mijn spullen gepakt en ben naar ze toe gereden. Hij had weer op z’n tong gebeten en nu ook wat gespuugd. We hebben hem wakker gemaakt en met 2 man in de arm naar de auto gebracht. Zijn benen werkten nog niet zo goed mee.
Thuis moest hij 2 trappen omhoog. Hij gaf aan dat dat zou lukken. Ik heb hem geholpen. Helemaal bovenaan viel hij toch nog. Snel in bed en meteen gaan slapen. Na een paar uur werd hij wakker en stond hij in de badkamer, bezig met zijn normale routine en wist hij helemaal niks meer.
Nog steeds zit/ligt hij nu op bed. Kost elke keer zo veel energie, zo’n aanval.
Dinsdag was de huisarts er weer. Ze denkt dat hij vorige week idd of een bloeding heeft gehad of een stil insult. Maar een bloeding is waarschijnlijker.
Ik vind het echt zo mensonterend dat er geen mogelijkheden zijn om in zijn situatie waardig uit het leven te kunnen stappen.
Dinsdag komt de dame van het pgb langs. Hopelijk lukt dat snel.