Een eigen topic… getwijfeld, maar denk dat het fijn is om een plek te hebben waar ik van me af kan schrijven.
Flauwgevallen?
Woensdagochtend stuurt T (onze 2e) bij het opstaan een appje: Mam, wat heeft papa gedaan?
Het is dan 7.18 uur en normaal is mijn man dan al lang naar zijn werk vertrokken. Ik ga snel uit bed en maak onze oudste (S) wakker. Ik kleed me snel aan en S is al naar beneden. Als ik in de keuken kom, is S de vloer aan het dweilen. Alles zit onder het bloed.
Mijn man (G) zit op een stoel aan tafel. Hij lijkt afwezig, heeft geen idee dat zijn hoofd en handen onder het bloed zitten. In zijn hoofd zit een flinke snee. We gaan samen naar de badkamer en maken alles schoon. Hij lijkt dan weer helemaal helder en alert. Ik meld hem wel ziek bij zijn werk, gewoon voor de zekerheid en zeg hem rustig aan te doen.
In de ochtend, ik ben ondertussen op mijn werk, laat ik hem, met moeite en tegenzin, toch een afspraak maken bij de huisarts. Misschien moet die wond wel geplakt worden.
De eigen huisarts is niet aanwezig, dus hij moet naar een vervangende arts. Wond hoeft niet geplakt te worden, bloeddruk en suiker worden getest en zijn goed. Ze denkt aan een onschuldige vorm van flauwvallen. Hij gaat naar huis met het advies om over drie weken een afspraak te maken met de eigen huisarts om opnieuw bloeddruk, suiker en ook cholesterol te laten controleren.
Ergens in de week daarna belt hij de eigen huisarts om alvast een afspraak te maken. Daar wordt door de assistente gezegd dat de dokter een extra check niet nodig vindt. G, die nooit bij de dokter komt, vindt dat natuurlijk een prima idee.
Gedurende de week vind ik hem regelmatig in de war. Ik neem aan dat het door de val komt en denk dat hij vast een lichte hersenschudding moet hebben.