Marshmallow dat de tv aanstaat bij bv een verjaardag of als er bezoek komt vind ik ook zo raar! Je vraagt mensen op bezoek en dan doe je de tv aan? Zo asociaal vind ik dat.
Mijn vader doet dat. En hij is slechthorend, dus het geluid staat ook enorm hard, kan mezelf niet eens horen denken. Om die reden ga ik ook steeds minder vaak op visite en stem ik mijn bezoekjes ook af op de planning van formule1, want dan ga ik helemaal niet.
Tegelijkertijd, ik heb er ook wel eens gebruik van gemaakt door enorme interesse te veinzen in een of ander discovery programma om het gesprek te vermijden, dus het heeft ook zijn voordelen. (Dat heeft alleen wel de vertrouwensband met mijn kinderen geschaad, want die waren in shock hoe goed ik kon acteren dat ik 14eeuwse messen interessant vond, want mijn fake interesse was iets te geloofwaardig en hoe kunnen ze me nou ooit nog vertrouwen als ik zo goed kan liegen tegen opa?! 🤣)
Ik heb verder geen moeite met een tv in de woonkamer. Hij staat aan wanneer ik kijk, hij staat uit wanneer ik niet kijk, spotify staat aan als ik het huishouden doe en soms staat hij op screensaver dan heb ik gewoon een leuk schilderij. Er zijn wel meer dingen in huis die ik niet perse mooi vind, maar gewoon praktisch of noodzakelijk zijn. Ik hoef geen vtwonen huis waarin de krabpaal niet bij het interieur past en daardoor weg gedaan moet worden, of de kinderen maar moeten spelen in een hokje onder de trap omdat de kleur van de duplo niet matcht bij de bank. Ik heb een zwart vlak aan de muur, een enorme ventilator die op Eve van Wall-E lijkt, een lelijke krabpaal van ruim 2 meter en 3 kratten aan knutselspullen die ik niet kwijt kan. Het is geen showroom, dat hoeft het ook niet te zijn.