Sevenof9 inderdaad muziek via de tv met zo irritant afleidend scherm erbij, wat bij elk nummer verandert en dan ook nog met gekleurd licht wat mee kleurt bij het nummer. Of als je bij iemand binnen loopt, ‘s avonds standaard de tv aanstaat en ze deze niet uitzetten bij bezoek. Mensen zelf lijken het niet eens te merken. Ik denk dat ze zo gewend zijn aan continue die prikkels onderdrukken dat ze het niet meer door hebben? Het lijkt mij echt een enorme energielek.
Ik zat pas op een verjaardag en daar hing een reusachtig scherm aan de muur met ik denk formule 1 op (iig iets met snel rijdende auto’s 🫣). De helft van het bezoek zat als een zombie naar dat scherm te staren en de rest probeerde er overheen te kwetteren. Ik ben na een half uur weer weggegaan. Ik had geen zin om daar 2 dagen last van te hebben. Ga ik liever iets super leuks doen met veel prikkels, wat het wel waard is.
Maar goed ik heb er ook echt niks mee, terwijl ik vroeger wel een tv in de woonkamer had en elke avond ervoor hing te zappen. Het was toen heel normaal, maar ik denk oprecht dat het één van de beste keuzes is dat we er geen meer hebben in de woonkamer. De aanleiding was ooit mijn burn-out 11 jaar geleden, maar het beviel van beide kanten zo goed dat het niet eens een optie was om dat ding weer terug te zetten. Sowieso vind ik het echt heel lelijk in de woonkamer. Het is vaak zo centraal ding in een woonkamer, waar de complete indeling op afgestemd is. Ik mis het echt compleet niet en het gaf mij toentertijd ook nog eens heel veel extra vrije tijd, die ik ongemerkt voor de tv doorbracht.