Femkes ja, in principe wel, maar het is wel echt anders dan een standaard logiquiz puzzelboek.
Ik heb de school der mysteries, die bestaat uit 5 'hoofdstukken', variërend in moeilijkheidsgraad.
Ieder hoofdstuk heeft 10 logiquizen binnen een verhaal, maar gezamenlijk loopt daar ook een rode draad doorheen voor wie extra uitdaging zoekt. Dus "wie heeft die 10 moordenaars aangespoord om te moorden, en waarom?" bijvoorbeeld.
Sommige aanwijzingen krijg je, maar daarnaast heeft ieder hoofdstuk ook bewijsmateriaal en bijlagen. De aanwijzingen die je krijgt kunnen daar naar verwijzen.
In hoofdstuk 2 was de bijlage dus kleuren op nummer: dus een aanwijzing kan zijn de op een na langste verdachte gebruikte het wapen wat je vind als je in het glas in lood raam abc rood kleurt, klm groen, en xyz bruin bijvoorbeeld.
Ik kan daar nu even geen foto van maken zonder spoilers te geven 😆
Ik ben nu bij hoofdstuk 4, en het wordt nu wel pittiger. Je krijgt nog maar 2 echte aanwijzingen, de rest zijn verklaringen van de verdachten en bevatten dus 1 leugen, 2 waarheden. Dus je moet ook nog uitzoeken of je aanwijzingen wel echt waar zijn, want anders loop je vast in de logiquiz. Daarnaast heb je een plattegrond van geheime gangen onder de oorspronkelijke plattegrond van hoofdstuk 1, dus die moet je met elkaar verbinden om aanwijzingen te krijgen over de locatie.
En de hint naar de rode draad van dit hoofdstuk ziet er zo uit:

(Ik word daar dus echt gelukkig van hè? Halverwege kon ik het gewoon lezen als een normaal alfabet, echt bizar 😅)
Je moet het dus meer zien als een soort escaperoompuzzelcluedo idee, alleen het invullen van je uiteindelijke antwoorden gebeurd dus wel steeds in een logiquiz.
Ik ben echt verslaafd, ik heb er net nog een besteld 🙈
Even een voorbeeld van een gemiddelde pagina, hier ben ik nu. (Tegen het einde van ieder hoofdstuk worden de quizen ook weer groter)

De aanwijzing in dit geval verwijst dus naar een
I = A, II = B, III = C, IV = D etc code uit hoofdstuk 1, dus
Verdachte Johnny Blauwski hoort bij locatie geparkeerde auto