Bob_Ross ik moest even zoeken welke dit is, er zijn meer vergelijkbare kastelen in de regio. Eigenlijk zijn ze allemaal leuk.
Doorwerth heeft een goed restaurant, beetje rommelige bediening/bestelling, maar lekker eten. Leuk kasteel ook, beetje romantische stijl. In de buurt kun je leuk wandelen, beetje heuvelachtig wat wel leuk is in Nederland. Je kunt ook aan de rand van Heveadorp parkeren en door de bossen naar het kasteel wandelen. Je kunt voor het grootste deel een andere route heen dan terug nemen.
Voor de vergelijking, mag je overslaan als je het niet interessant vindt.
Doornenburg is echt oude stijl kasteel, beetje middeleeuwse vibe. De serie Floris is daar opgenomen. Op het binnenterrein zit ook een restaurant. Je kunt er kaartjes kopen voor een grote speeltuin in de buurt. (Tenminste dat was altijd zo, tijdje niet meer geweest).
Rosendael is een luxe kasteel. Vooral beroemd om de tuin met de bedriegertjes en schelpengalerij. Ik heb er nooit gegeten, maar ze hebben een restaurant op het terrein.
Kasteel de Haar in Utrecht is een feestkasteel. Ooit gerenoveerd als buitenhuis om feestjes te houden. Ook leuke tuinen, eten was minder spannend, maar we hebben toen niet in een restaurant gezeten. Ik weet niet of dat er echt was, niet op gelet.