Huggybird En dat frustreert moeder enorm, de luizen ouders zijn ook niet zo heel discreet helaas, dus de frustratie is heel begrijpelijk.
Wat sneu ook. Hier was het gelukkig altijd heel discreet. Mijn oudste dochter was echt een luizenmagneet en dat komt echt niet doordat wij zo dubieuze hygiëne hebben.
Nu checkte ik zelf wel regelmatig en was ik de luizenmoeders bijna altijd voor. Vervolgens stuurde ik school direct een bericht als ik luizen had gevonden. School stuurde dan een berichtje naar ouders met de mededeling dat er bij ‘leerlingen luizen waren gecontroleerd en dat iedereen zijn kind goed moest checken’. Misschien dat je dit nog met moeder kan afspreken, dat ze het zelf direct meldt aan jou?
Huggybird en ik ga kijken hoe we haar verder hulp of ondersteuning kunnen bieden om van de luizen af te komen.
Lijkt mij heel lastig, want als ze tussendoor wel luizenvrij zijn, maar er wel erg gevoelig voor zijn, dan helpt weinig. Haar goed vast binden is het enige wat een beetje hielp. Ik heb denk ik alles geprobeerd qua preventie dmv speciale sprays, oliën, speciale haarelastieken enz. Wat uiteindelijk het meest hielp was naar de middelbare school gaan. Ze pikken het nu niet meer op van anderen en we zijn er nu van af.
De luizenkam van assy is wel een aanrader. Deze is dubbeltandig en werkt veel beter dan de standaardkammetjes. Misschien dat ze daar nog wat aan heeft?