Bob_Ross Het boek vind ik wat minder door alle psychische ellende eromheen.
Ik had hetzelfde, maar ik heb de film nooit gezien. Ik had eerst het boek van Tim Voors gelezen over de PCT en daarna het verslag van cheryl, maar al dat psychische geleuter erom heen trok mij ook minder. Ik wil vooral een reisverslag lezen, waarbij ik het gevoel heb dat ik mee loop.
Bob_Ross Sowieso het hele concept van in je eentje op reis, op avontuur en in beweging trekt me erg aan.
Heb je er veel ervaring mee? Ik heb in mijn studententijd een paar grote verre reizen alleen gemaakt, maar de laatste jaren altijd dicht bij huis en kort. Mijn wandelrugzak stond altijd klaar inclusief basic toiletspul, fruitkeks, gedroogd voedsel etc. Ik hoefde er alleen maar een paar kledingstukken (zo min mogelijk) en mijn waterzakken te vullen en ik kon gaan. Vaak dus heel spontaan, bijv als ik zag dat het droog bleef. Soms maar 1 nachtje, maar ook 2 of 3. Meestal liep ik 8 uur per dag en overnachtte ik op een boerencamping. Onderweg nam ik regelmatig pauze op een mooi plekje om wat te eten of een kopje thee te zetten. Ik vond het echt de ultieme ontspanning om alleen op pad te zijn en kwam altijd helemaal opgeladen terug. Het was eigenlijk een soort mini avontuur en het hoeft helemaal niet lang of ingewikkeld te zijn.
Ik ben lekker aan het foto’s spammen, maar ik kwam gisteren al die oude foto’s tegen. Daar zat ik vaak midden in het bos pauze te houden en kwamen er allerlei ‘gewone’ wandelaars voorbij, die zich afvroegen wat ik daar toch aan het doen was met mijn gasstelletje 😝.
Mijn enige luxe wat ik mee sjouwde was mijn ‘stoeltje’ of het is eigenlijk meer een rugleuning. Verder alles zo licht mogelijk, want zo tas met kampeerspullen is zwaar op je rug.

Ik krijg hier echt heimwee naar!
Sorry, dit is echt een trip door memory lane. Dit moet een foto zijn van de laatste keer dat we samen op pad gingen. Dit was zo gave tocht!