Ik heb instagram onlangs verwijderd. Ik merkte dat ik er soms wel een uur lang dom naar zat te kijken door maar door te klikken van het een naar het ander. Het had echt iets ‘verslavends’ voor mij en dat vond ik ongezond.
Tiktok ooit een poging gegeven, maar ook niet mijn ding. Al was inderdaad het beeld dat ik er voordien van had niet correct. Het is meer dan domme dansjes en make-up tips, maar wel erg vluchtig allemaal. Twitter werd ik vooral chagrijnig van.
Ik denk dat het super persoonlijk is, maar dit soort media is gewoon niet aan mij besteedt. Ik word er uiteindelijk niet blij van. Het is te snel en te oppervlakkig. Teveel prikkels en ik krijg er een vol en druk hoofd van. Ik ben ook echt een boeklezer. Altijd al geweest. Ik kom daarvan meer tot rust, geeft mij meer ontspanning. Het lezen gaat mij ook steeds beter af. Ik ben nu bijv kruistocht in spijkerbroek weer aan het lezen en ik word hier echt zen en blij van. Ik krijg dit gevoel niet met instagram, tiktok etc. Dat is meer een afleiding, tijdverdrijf zonder echt ontspanning voor mij.
iMoeder Ik zag bijv net een video hoe je basilicum moet knippen zodat ie door blijft groeien.
Compleet random, maar ook overpotten over meerdere potjes helpt. Basilicum van de supermarkt zitten bijv wel 10 stekjes in 1 potje. Ze hebben daardoor te weinig ruimte en voeding om lang in leven te blijven.