Bob_Ross Dankje, lief! Het is precies zoals je schrijft. Ik moet alleen wel de motivatie weer terugvinden..
Waarom? Je hoef toch niet altijd maar aan, aan, aan te staan? Ik heb ook wel eens periodes waarbij ik bijna niks doe behalve wat echt moet. Blijkbaar heb ik dat dan nodig.
Ik snap het wel hoor. Dat dat niet goed voelt. Maar weet je, jij bent ook maar een mens hè. En wij als mensen vragen heel veel van onszelf soms. Maar zo normaal is dat helemaal niet. Tegenwoordig krijgen wij meer prikkels in 1 week te verwerken dan en gemiddeld mens in de middeleeuwen in zijn/haar hele leven. Wij zijn daar helemaal niet op gebouwd. Of kijk naar de natuur om je heen. De bomen laten ook hun blaadjes vallen en gaan even in rust modus. Niks in de natuur gaat altijd maar door. Waarom wij dan wel?
En ik heb het dus vaak deze maand en januari. Ik vind dat heel saaie maanden. Drukke zomer gehad, het weer veranderd. Ik wil dan gewoon binnen zitten en chillen. En dat mag ik dan tegenwoordig van mezelf ook best een poosje. En dan daarna heb je vanzelf wel weer energie op den duur en wordt je weer actiever.