Toch6 Daarom hebben wij ervoor gekozen om het zelf te betalen.
Dat is ons plan nu ook voor volgend jaar. Dikste klappers hebben we ook al gehad en doordat ze er in november een paar losse slotjes op zetten, kan ik de complete onderbeugel dit jaar ook nog declareren. Ortho vertelde vanochtend ook dat bijna niemand meer verzekerd was, omdat het gewoon niet meer uit kan.
Toch6 Man heeft rond zn 30e alles kunnen laten trekken en kunstgebit gekregen.
Mijn man heeft ook heel veel problemen met zijn gebit doordat zijn ouders geen beugel konden betalen. Zelfde kaak als onze jongste. Zijn ondertanden moeten elk paar jaar opnieuw worden opgebouwd en verstevigd aan de achterkant. Door de overbeet of onderbeet (volgens mij haal ik dit continue door elkaar en ik weet niet meer wat het juiste is ๐
), slijten zijn ondertanden continue af en breken. Bij mij heeft vroeger de tandarts een beugel geplaatst ipv de ortho, want dan werd het vergoed door de verzekering. Mijn moeder kon het ook niet betalen. Die tandarts wist duidelijk niet wat hij deed en daar heb ik 10 jaar geleden allerlei issues door gehad. Lang verhaal, maar als ik het definitief wil oplossen moet ik een tandvleestransplantatie a 3000 euro. Het is nu stabiel en heb er geen pijn meer van. Je ziet het ook niet als ik lach of praat, dus ik laat het voor nu zo. Als het weer erger wordt, kan ik het altijd nog laten doen.
Het is gewoon onzin dat een beugel alleen voor esthetische redenen is. Heel vaak gewoon niet en daarom vind ik eigenlijk dat het vergoed zou moeten worden. Het kan zoveel ellende geven op latere leeftijd en kinderen kiezen niet in welk nest ze geboren worden. Er zijn genoeg ouders die het niet kunnen of niet willen betalen.