Ik ben nog een beetje zoekende denk ik, gezien mijn kerstgevoel in de jaren flink is veranderd, maar ik begin het eindelijk leuk te vinden!
Maar ik ga dan denk ik toch voor kerstavond.
Wij hadden vanuit huis uit altijd de traditionele broodmaaltijd na de kerk, maar mijn aanpassingen zijn een beetje uit de hand gelopen. Vroeger maakte mijn vader altijd zelf worstenbroodjes, maar ik ga geen uren in de keuken staan, en die kerststol lust niemand hier want er zitten enge rozijnen in.. Dus wij hebben inmiddels een eigen traditie van een broodmaaltijd: eierkoeken in de vorm van sneeuwpoppen en kerstbomen, donuts en appelflappen 🙈
En vervolgens gaat de Netflix open haard aan, omdat we die zo stom vinden dat hij leuk is, en dan pakken we cadeautjes uit. Meestal zit er ook een bordspel bij wat we daarna gaan spelen.
Maar het is vooral ook een.. lekker met z'n 3en zijn, geen telefoons, gewoon samen, kletsen, lachen, verbinding.
De rest van kerst is altijd haasten, stressen, een uur in de kou op het station moeten wachten omdat we de aansluiting gemist hebben, maar dan vervolgens wel lekker eten bij mijn vader. En het is de enige keer per jaar dat ik mijn broer en schoonzus zie, dus dat is wel gezellig. Dit jaar blijven we thuis, mijn vader zit in Indonesië, en de kinderen willen niet naar hun vader, dus het zal vooral veel pyjama worden.
Mijn kerstgevoel in foto.. Dit dus 😅