• [verwijderd]

Heel veel succes en sterkte vandaag @Soturi ! <3

Even een korte update. Het moet allemaal nog landen.

Ik had in mijn hoofd een paar voorwaarden die ik van hem zou verwachten als hij nog door wilde met de relatie. Vooral dat hij aan de slag ging met zichzelf omdat er genoeg onder het gedrag zit waar ik tegenaan liep.
Daar stond hij voor open, wat ook maakt dat ik de relatie nog een laatste kans wil geven. Ook omdat ik nog wel van hem als persoon hou, maar ons systeem in huis vooral niet functioneert waar ik tegenaan liep.

Dus daar gaat hij (en wij deels samen) aan werken.

Ik heb wel benoemd dat als ons systeem niet verandert, het voor mij wel ophoudt.

Soturi Fijn dat het zo heeft uitgepakt. Goed dat je duidelijk bent geweest.

Soturi dan hoop ik echt oprecht dat jullie je systeem kunnen veranderen op een manier die voor jou werkt. Maar ik vind het in elk geval positief dat hij open stond voor de (gevoelsmatige) kritiek en dat hij ook wil veranderen.

Soturi Wat goed dat jullie omwille van de liefde die er nog is, toch nog een poging gaan wagen. Maar nu met alle kaarten open op tafel.

Ik hoop echt dat dit voor jullie gaat werken. Heel goed gedaan! ❀️

Soturi wat knap van je dat je het gesprek aan bent gegaan en wat knap dat ondanks dat je eerst plan A in gedachten had je daar vanaf kon stappen en het aandurfde om het nog één keer te proberen. Daar is net zoveel moed voor nodig als uit elkaar gaan.

Hoe voel jij je nu? Ik kan mij voorstellen dat je je opgelucht voelt omdat alle kaarten nu op tafel liggen.

Je bent moedig en buigzaam, zorg alleen wel voor jezelf,zodat je niet om knakt. Taai gras kan veel hebben, maar kan ook breken. 😘

17 dagen later

Vulpen Sorry, reactie duurde even, moest even een moment vinden.

Ik kan niet zeggen dat het perfect loopt nu en ook niet of dat ΓΌberhaupt haalbaar zou zijn. Hij doet op zijn manier wel zijn best, maar het is wel minimaal.

Vanmiddag was ik bij de psycholoog, waar hij het prima bij vindt om ook in behandeling te gaan, tegen onze verwachtingen in. Gelijk twee afspraken voor hem gemaakt en daarnaast een afspraak voor ons samen. Dus even zien hoe dat gaat lopen en dus ook of dat alsnog gevolgen gaat hebben voor de relatie of niet.

Momenteel komt het gezinsleven sowieso meer op hem aan. Ik ben recent naar de huisarts geweest om bloed te laten prikken wegens extreme vermoeidheid. Ik wilde weten of het puur burn-out klachten zijn of dat er lichamelijk nog een oorzaak was. Dat blijkt het geval, want ik heb een aardig ijzertekort. Ondanks dat ik graag anders zou willen, moet ik echt rust nemen.

Soturi Woon je in een appartement of een woning met trappen? Want als je trappen hebt in huis mag je maar 1 keer per dag naar boven en naar beneden mits je ernstige bloedarmoede hebt en dat haal ik een beetje uit jouw verhaal.

• Soturi hebben hierop gereageerd.