Soturi Zoals het er nu uitziet, ga ik het hem vrijdag 13 januari vertellen. Dat moment heb ik net met mijn begeleidster geprikt. Zodat beide begeleiders genoeg ruimte hebben in de agenda, mocht het nodig zijn.

Dit wordt trouwens uitgesteld. Ik weet niet precies tot wanneer.

Gisteren had ik het tweede gesprek met mijn begeleidster en met de directrice van de organisatie van de gezinsondersteuning. De korte samenvatting is dat zij met het beeld dat wij schetsten al direct door had dat mijn vriend door zijn beleving niet heel meebuigend zal zijn als het om de kinderen gaat. Dus zij raadt aan om eerst alles wat duidelijk kan zijn maar duidelijk te hebben. Zodat de kinderen zo goed mogelijk centraal gesteld kunnen worden.

Rietjesbeker Nou, dit dus.
Ik heb dit nooit gewild, maar ik heb geen keuze meer.

Ik heb niks nuttigs te zeggen maar ik wil je weer een mega knuffel geven. Ik hoop dat je snel alles op de rit hebt om de stap te zetten ❤️

21 dagen later

Soturi dapper. Fijn dat je hulp hebt een dat die achter je staan ❤️

Soturi dappere vrouw! Als ik iets voor je kan betekenen weet je mij te vinden hè.

• [verwijderd]

❤

Trees Ja, enorm. Aan de ene kant wil ik nog steeds niet dat het nodig is. We gaan nu redelijk normaal met elkaar om, hij lijkt nu zijn best te doen, ook wel voor de kinderen. Maar hij schiet in mijn ogen nog tekort. En het is maar de vraag hoe lang hij dit anders zou volhouden.

En daarnaast zijn en blijven er kinderen in het spel. Ik kan echt niet peilen hoe hij gaat reageren als we de omgang en andere zaken in het belang van de kinderen willen regelen. Ik hoop dat hij meewerkt, maar alle scenario's zijn mogelijk helaas

• Trees hebben hierop gereageerd.

Soturi wat enorm moeilijk zeg en ook dubbel voor je. Ben je alleen als je het hem gaat vertellen of is er een begeleider bij?

• Soturi hebben hierop gereageerd.

Trees Begeleiding is erbij. Dat is mijn keuze, maar ik twijfel daar voor een deel ook wel over. Hij heeft inmiddels weerstand tegen de begeleiding, dus ik weet niet hoe hij het gaat waarderen dat zij erbij zijn. Maar aan de andere kant wil ik geen welles-nietes spelletjes. Maar gewoon een volwassen gesprek. Dus is het handig als er iemand bij zit die op de rem kan trappen.

Soturi heb je het gesprek geoefend? Heb je voor jezelf helder wat je wil zeggen ?

• Soturi hebben hierop gereageerd.

June Nee en nee. 😂

Naja, ik heb laatst in word wel een opzetje getypt wat ik zou willen zeggen. Die ga ik nog eens bekijken, herschrijven en desnoods voorlezen. Maar ik denk toch dat ik blijf twijfelen over wat ik zou willen zeggen, tot het moment daar is.

Soturi ik denk dat in zulke situaties er geen ‘goede’ keuzes zijn. Het is gewoon een shitsituatie en de boodschap die je brengt is hoe dan ook shit.

Ik snap wel dat je de begeleiding erbij wilt hebben. Ook om te voorkomen dat het volledig uit de hand loopt en je direct volledig uit gesprek bent. Zijn eerste reactie zal waarschijnlijk volledig uit emotie zijn denk ik? Ongeacht hoe je het brengt en wie daarbij zit.

Hebben jullie ook bedacht wat je direct na het gesprek gaat doen als begeleiding weg is?

11 dagen later

Overmorgen is het zo ver, dan ga ik het hem vertellen.

Soturi ik dacht gisteren aan jou, hoe voel je je er onder?