Pimpelmeesje dan had ik ook elke paar maanden nieuwe kleurtjes op de muur
Ik denk dat dat het voornaamste was, want zo lijkt het wel, maar dat is het helemaal niet..
Het is gewoon een heel lang project om mijn huis naar mijn zin te maken, zeker omdat ik een heel beperkt budget heb. In plaats van alles in een keer, is het iedere paar maanden een beetje.
Het is gewoon nooit helemaal af, nu is de woonkamer eindelijk grotendeels naar mijn zin (op de kozijnen, deuren en gordijnen aan de noordzijde na), gaat de bank kapot. Mijn slaapkamer zou nu eigenlijk de volgende worden, maar dat wordt nu een jaar uitgesteld.
Voor mij is het iets waar ik al 11 jaar mee bezig ben, wat echt een jarenlange planning is en ik voor spaar, waar ik echt naar uit kan kijken en blij ben als ik weer een deel kan afvinken, en ik kreeg gisteren even het gevoel alsof het een soort running gag is geworden hier en ik het er over een paar maanden weer vanaf trek omdat ik me verveel en niks beters te doen heb. Alsof het niks meer is dan een oppervlakkige hobby, terwijl ik me ook gewoon happy wil voelen in mijn eigen huis, net als ieder ander.
Het is een.. als iemand hier gaat verhuizen, wordt er ook niks gezegd over hoeveel muren er geverfd of behangen worden. Dan is het normaal. Maar omdat ik die mogelijkheden toendertijd niet had en nog steeds niet volledig heb, doe ik er een stuk langer over. Ik heb ruimtes in mijn huis die nog precies zo zijn als de vorige bewoners hebben achter gelaten, maar waar ik gewoon nog steeds niet aan toe gekomen ben. Als ik over een paar maanden besluit om de overloop te behangen, dan is dat niet omdat ik me verveel of gewoon impulsief zin heb in verandering, maar omdat ik al 11 jaar door een gang heen loop die volledig gestript is en ik gewoon nog geen geld/tijd/energie voor heb gehad om daar aan te beginnen.
Het viel gewoon even verkeerd gisteren. Ik doe zo hard mijn best om mijn huis een fijne plek te maken, en dat kost me gewoon meer tijd dan gemiddeld en ik had gisteren even het gevoel alsof het gewoon allemaal maar een grapje was. Ik vind het niet leuk om te behangen ofzo. Ik barst van de spierpijn, ben zwaar overprikkeld, heb bijna niet geslapen en zit tegen het janken aan van alle stress die het me oplevert. Maar ik vind het wel fijn als er weer iets klaar is, en het weer een stapje dichterbij komt dat het ook echt voelt als mijn thuis..