Ik heb een tijd terug een artikel gelezen dat mensen vooral hun liefde uiten op social media wanneer het foute boel is. Dat ze op die manier bevestiging van anderen zoeken om te compenseren voor hun eigen twijfels over de relatie, en zichzelf beter/sterker voordoen dan ze in werkelijkheid zijn. Dat veel mensen bonje in hun relatie zien als gezichtsverlies en falen, en vanuit schaamte dus dingen gaan plaatsen als 'de liefde van mijn leven' en #soblessed.
Als ik mijn tijdlijn volg, lijkt het ook wel te kloppen. Ik heb een kennisje die eerst weken van die posts van denk positief plaatst (Als Hij Je Echt Respecteert Doet Hij Dit Niet, 10 Verschillen Tussen Een Player En Een Echte Man), om er vervolgens een paar dagen #overthemoon #soinlove #loveofmylife tegen aan te gooien. Bloedirritant. Of anderen, die zo dolgelukkig zijn, en vervolgens kort daarna een relatie met een ander te hebben, zonder ergens te verkondigen dat ze überhaupt gescheiden waren.
Ik kan social media liefde dus niet meer serieus nemen. Ik denk dat mensen die echt een sterke relatie hebben, dat eerder zullen uiten door middel van posts waarin ze samen dingen ondernemen in het dagelijks leven, en daarnaast hun eigen leven/interesses hebben, dan bevestiging zoeken bij anderen.