Ysabella mijn mening was ook niet gericht op jouw specifieke situatie. Vooral bedoeld dat je als moeder en leek zoveel kan opzoeken en lezen wat je wilt, maar dat je er niet zomaar op kan vertrouwen wat je leest en de conclusie die je eruit trekt, kloppen met de feiten.
Ik geloof direct dat er moeders zijn die achteraf niet blij waren, maar ik zou persoonlijk op basis daarvan niet besluiten daarom niet te vaccineren. Er zullen ook heel veel moeders zijn die wel blij zijn. Dit is voor mij net zo min een argument om het wel te doen. In dit soort zaken baseer ik mij liever op de feiten in plaats van subjectieve meningen. Als mijn kind ziek is, dan geef ik haar ook de voorgeschreven medicatie zonder daar zelf uitgebreid onderzoek naar te doen. Ik vertrouw daarin echt niet op mijn eigen kennis, ondanks mijn wetenschappelijke achtergrond. Of juist daardoor niet, want ik weet hoe complex het is om een onderzoek goed te beoordelen en niet enkel af te gaan op de conclusie geschreven door de onderzoekers.
Uiteindelijk maakt iedereen zelf de beslissing, maar ik verbaas mij vaak over hoe vaak mensen op hun (gebrek aan) kunde durven te vertrouwen bij zulke belangrijke beslissingen. Ik durf dat persoonlijk echt niet aan als het om de gezondheid van mijn kinderen gaat, terwijl ik bij heel veel andere zaken juist poepeigenwijs ben en tegen de stroom in ga.