[verwijderd] Voor nu -zie ook andere topic- wil ik per week kijken welke kleine stapjes ik voor mijzelf kan doen en wat ik voor die week nodig heb.
Ja, ik heb je andere topic gezien. Eerlijk gezegd had ik meteen de gedachte: "daar heb je d'r weer met een nieuw maniertje." Dit is namelijk gewoon wรฉรฉr een poging om hard je best te doen om de situatie te herstellen, zodat je je weer goed voelt.
Die gedachte is trouwens niet helemaal terecht, want op zich zit je wel op de goede weg met het idee van kleine stapjes. Dat kan echt wel werken. Maar je moet je doelen echt hรฉรฉl laagdrempelig houden en daar maak ik me nog wel zorgen om. Want als jij in een week drie hoofdstukken van je zelfhulpboek wil lezen en de opdrachten wil maken, dan denk ik eerlijk gezegd dat dat voor een week meer dan genoeg is. Dat is best pittig, om dat allemaal te verwerken in je hoofd, in de emotioneel labiele staat waarin jij je bevindt. En naast de gewone dagelijkse dingen die je al moet. Dus als jij dan ook nog je sport-hoekje klaar wil maken, een berg was weg wil werken en nog een paar dingen wil doen, dan denk ik dat je veel te veel van jezelf vraagt.
Ik denk dat het ook onrealistisch is. Je redt dit deze week warschijnlijk wel, want je bent nu net met frisse moed aan deze manier begonnen, maar als je weekdoelen zo onrealistisch blijven, zul je zien dat je ze binnen een paar weken niet meer haalt. Vervolgens is dat weer aanleiding tot teleurstelling, zelfverwijt en nog meer in de put zitten.
[verwijderd] Ben geen type om stil te zitten en niets doen en dat telt voor nu dus ook. Niet (merkbaar) werken aan herstel voelt niet goed.
Dat snap ik. Dat is dus precies wat ik schreef. Je blijft bikkelen om de situatie te veranderen, zodat je je beter gaat voelen. Maar je put jezelf echt uit. Ik schreef hierboven al dat ik denk dat je bij het stellen van je weekdoelen onrealistisch bent. Deze manier kร n werken, maar alleen als je je weekdoelen realistisch houdt. En dan moet je denken aan die richtlijnen die ik in mijn vorige post schreef. Als je dร t vier weken achter elkaar stabiel volhoudt, kun je er eens per week รฉรฉn zo'n doel van het kaliber "sport-hoekje inrichten" aan toevoegen.
Ik hoop dat je dit niet voelt als een aanval of een domper, maar echt als de steun die het bedoeld is. Ik hoop echt dat je dit ter harte neemt, je weekdoelen bijstelt en dat deze manier wel gaat helpen voor je herstel.