[verwijderd]
Wij wonen in een klein dorp met weinig diversiteit. Er zijn twee Aziatische jongens op school. Zoon begon er laatst over en ik heb hem uitgelegd dat mensen over de hele wereld er anders uit zien, niemand ziet er hetzelfde uit. Zelfs mijn tweelingzus en ik zijn totaal verschillend, maar we zijn allemaal mensen en dus ook heel erg hetzelfde.
Hij zei dat de jongens gepest werden omdat ze er anders uit zagen en dat hij dat niet leuk vond voor ze (hillbillies hier in dit dorp π) en ook daar uitgelegd dat dat nergens op slaat. "Nee", zei hij, "want zij zijn ook gewoon jongens net als ik". Kwartje gevallen, gelukkig.
Je dochter zal ongetwijfeld trekjes van jou hebben, en misschien iets meer van je man. Wat maakt het uit wat anderen denken. Ik snap je deels wel, maar die anderen die zo snel met hun oordeel klaar staan hebben het IQ van het achtereind van een koe en die kan ik niet serieus nemen.
Al had ik hier bij de tweede ook echt de hoop dat zij op zoon zou lijken, want (weer dit k*tdorp) het gerucht ging... (Mensen hebben niks beters te doen dan zich met anderen te bemoeien) dat zij niet van mijn man zou zijn.
Nu met de derde hoop ik dat hij op man lijkt want 1 en 2 zijn kopietjes van mij. Maarja, wat zou 'het dorp' dan zeggen?
Och, boeiend... Ik weet beter. (Blijft lastig om je niet druk te maken over het oordeel van anderen)