Ik heb zo'n kort lontje de laatste tijd en ik weet niet waar het door komt... we zijn net 2 weken op vakantie geweest, het was leuk en ontspannend, maar er hoeft maar dit te gebeuren en ik heb het gevoel dat alles me aanvliegt. Ik slaap niet zo goed de laatste tijd, het is druk, maar niet drukker dan anders. Ik merk ook dat ik het overzicht in administratie en huishouden verlies. Dan bijt ik even door en heb ik alles weer 'onder controle', maar het moment dat die controle wegglipt... het gaat gewoon niet.
Mijn middelste dochter is heel gevoelig, dus ook voor mijn stemmingen. Ze is de laatste tijd zo plakkerig, zeurderig... ze smoort me bijna. En hoewel dat ik weet hoe het komt en het rationeel kan uitleggen, en dat ik zelf moet kijken hoe ik de stemming kan keren, blijf ik het vooral irritant vinden.
Ik merk ook dat ik het lastig vind echt contact met haar te maken. Ze vertelt veel, maar zit ook nog heel erg in een fantasiewereld (bijna 5 jaar). Soms lopen die lijnen zo door elkaar dat ik ook niet weet wat waar is en wat niet. Maar op vragen als: wat vond je fijn aan deze dag, wat vond je minder leuk, kan ze geen antwoord geven. En dus weet ik niet echt wat ze denkt/voelt.
Lastig...