Zonnebloem ahh ja. Hier moeten de oudste de tafel dekken of afruimen. Dus ik heb maar 1 van de 2.
Vulpen ohh echt letterlijk haha. Ik heb de koelkast op hun lengte ingedeeld. Dus onderin de laatjes ligt het fruit en beleg en boter en zo en daar kunnen ze bij. We hebben dus 2 laatjes, voor fruit wat koel moet (de rest ligt op een fruitschaal op tafel) en een laatje voor beleg.
Maar bij ons moet de 3 jarige dus helpen dekken en de 5 jarige moet het afwisselen. Of meehelpen met zn broertje tafel dekken en vaatwasser leegruimen of afruimen (en vaatwasser inruimen).
Met de vaatwasser help ik natuurlijk, de 3 jarige met dekken ook, en de 5 jarige wel met afruimen. (Niet met dekken)
Ik voel me echt heel streng haha. Hier moeten ze echt veel zelf doen. Ik roep ook regelmatig, ik ben niet jullie dienstmeisje π
.
(Ze moeten ook al was in de wasmand, kamer opruimen, helpen beddengoed afhalen, helpen was wegbrengen , opvouwen nog op vrijwillige basis, alle speelgoed opruimen, vloer leegmaken (vaak mogen ze dan wel op tafel leggen omdat ik dan even uit zoek was was is, weg moet etc).