Louelle81 wat @[verwijderd] zegt inderdaad. Het kan iedereen overkomen omdat het zo menselijk is. Het zijn niet de zwakken onder ons met verslavingsproblematiek. Het zijn vaak de gevoelige mensen. Het zijn juist onze mooie mensen die ziek worden 💔
Als ik je berichtje lees dan lees ik een persoon die alles wil geven aan haar geliefden en daarom dit ging proberen. Ik lees schuldgevoelens, teleurstelling in jezelf, verdriet, boos op jezelf dat door jou zij niet meer krijgen wat ze verdienen. Zoveel druk en blaam op jezelf. Verlies van controle, zelfvertrouwen, doen wat je graag deed. Angst om nog meer te verliezen.
Je zou bijna zeggen nátuurlijk ben je aan het gokken gegaan.. een grote winst zou serieus heel veel oplossen, toch? Je maakt ze blij, ze zijn trots op je, je kunt trots zijn op jezelf, financieel kan je weer meedoen, je doet er weer toe. Ik snap het wel!
Maar het is een leugen natuurlijk. Dat weet je nu ook. Het maakt alleen kapot. Het is een verschrikkelijke ziekte, het trekt je dieper en verder weg van je geliefden waarvoor je dit eigenlijk in eerste plaats deed. Je duwt ze weg, je doet ze pijn. Terwijl je juist zó bang was ze te verliezen en pijn te doen. Je wil dit helemaal niet maar het ook iets wat moet want àls je wint? Nog 1x…
Verslaving verandert je, het breekt je, je verliest jezelf.
Ik heb meerdere gokverslaafden in mijn omgeving. Het zijn allemaal psychisch sterke en betrouwbare mensen met een groot hart voor hun familie. ..en daarom dat gokverslaving ze zo hard pakt. Die voedt daarop.
Echt no judgement vanuit mij. Dat deze ziekte je te pakken heeft gekregen en dat je nu open bent zegt àlles over het soort mens dat jij bent. Je bent heel waardevol ❤️