Femkes
Het heeft even geduurd voor ik hier weer op kon reageren. Ik heb vorige week de rest van de wel thuisgezeten, ik heb woensdag afstand genomen van de mr van school en heb verder even gericht op blijven staan. Uiteindelijk besloten een app te sturen naar ons contactpersoon bij het wijkteam om op korte termijn bij elkaar te komen omdat het met midi vreselijk gaat en wij het niet meer redden.
Gisteren gesproken met school en er zijn per direct een aantal zaken ingezet voor directe veiligheid. Zo blijft bijvoorbeeld de deur van de kleedkamer open staan zodat de juf alles kan horen en zien. Daarnaast wordt er wat verzonnen om te voorkomen dat Sinterklaas straks een probleem wordt met lootjes en dergelijke. Verder gaven zij aan dat ze op veel vlakken wel verbetering zien, maar de juf herkent wel dat zijn emmertje zo vol zit dat daardoor elke druppel teveel is. En dat door alles zijn emmertje niet leger wordt. Ze erkennen ook dat het niet lukt om structureel op te pakken.
De ib-er gaat weer contact opnemen met de overkoepelende organisatie voor passend onderwijs om meer hulp te krijgen. En het wijkteam neemt voorlopig ons stuk over. Hij gaat verder contact opnemen met school, met de overkoepelende organisatie, met andere instanties om te kijken of we begeleiding kunnen krijgen voor midi, maar dan op school of thuis zodat we niet nog meer rond hoeven te reizen en plannen waardoor het zowel voor ons als midi minder belastend wordt. Als er niet op korte termijn een oplossing (of tenminste begin van een oplossing) komt, dan wil hij een platform organiseren waar ook verschillende scholen bij aanwezig zijn om te kijken of een andere school hem kan bieden wat hij nodig heeft. Vooral dat het wijkteam even alle coördinatie overneemt is voor mij wel heel fijn.