Liekje81 seniorenwoning is alles gelijkvloers (of soms een extra slaapkamer boven) en weinig slaapkamers met vaak wel een klein tuintje. Appartement kan ook, maar veel ouderen hebben wel de wens om een klein tuintje te hebben. Dat snap ik eigenlijk wel.
Kom je voor een kleine woning met tuin al snel uit in de seniorenwoningen. Mijn vader heeft een seniorenwoning (gekocht op zijn 38e 😅) en groot voordeel is wel bijv de ruimte in de badkamer en andere ruimtes. Zijn vrouw heeft nu motorische problemen door dementie en er is nu genoeg ruimte om alles in de badkamer aan te passen, er zijn geen drempels (wat handig is als ze straks volledig afhankelijk is van een rollator) en ze kan zich straks vrij bewegen met eventuele hulpmiddelen. Ik moet er zelf ook niet aan denken om in een appartement te wonen. Boven, beneden en naast je buren en geen tuin. Precies de zaken die ik belangrijk vind in een huis missen dan.
Mijn moeder woont trouwens in een seniorenappartement (ook genoeg ruimte voor aanpassingen, ruime lift etc) en deze zijn trouwens ook schreeuwend duur.