Ik heb mijn hele jeugd Taekwondo gedaan tot +-18 jaar. Eerst als (wedstrijd)sporter, later ook als scheidsrechter en coach en uiteindelijk nog een functie gehad bij de NLse bond.
Ik heb bij een schaakvereniging gezeten en meegedaan aan toernooien. En ik heb viool en gitaar gespeeld en gezongen in een bandje.
Mijn gehoor heeft me bij de muziek wel altijd parten gespeeld in de zin dat het lastig was met optreden om eigen vocals en (gitaar)monitoren te mixen. En aangezien ik maar aan één kant hoor en ook nog eens bepaalde tonen niet oppik, kwam ik met viool bijvoorbeeld niet veel verder dan de basis. Je moet wel je begeleiding goed kunnen horen en dat was bijna niet te doen.
Verder nog wel wat sporten uitgeprobeerd hier en daar, zoals voetbal, volleyball en basketball, maar dat was het allemaal net niet. Scouting ook een jaartje gedaan, maar dat vond ik enorm stom. Ik vond de knopen leggen en dingen bouwen superleuk, maar al dat (meiden)geleuter trok ik slecht en dat deden we het gros van de tijd.