[verwijderd] ik hou van kritisch denken. Als een onderwerp mij interesseert wil ik het volledig begrijpen en ga ik op zoek naar de zwakke punten in theorie A. Veel interessanter dan op zoek te gaan naar bevestiging dat iets wel klopt. Als dat lukt kan ik op basis daarvan een betere theorie B bedenken totdat we uiteindelijk theorie Z hebben, waar geen speld tussen te krijgen. Poosje geleden had ik bijv een leuke discussie hier in het adhd topic. In mijn hoofd ben ik hier nog steeds op een fijne manier mee bezig en inmiddels zijn meerdere veronderstellingen van mijzelf al over boord en zit ik bij wijze van spreken al bij theorie M. Heerlijk! Om aan te geven dat ik hier echt van geniet. Al zullen anderen mij misschien te fel vinden, te pietluttig, te kritisch, eigenwijs etc. Dit is wel hoe ik denk en hoe ik ben.
Ik weet ook dat veel mensen helemaal niet van een kritische discussie houden en dat er allerlei emoties bij betrokken worden. Dus 9/10 hou ik mij stil. Alleen nu niet. Ik dacht we zitten in een hb topic, de plek waar dit kritisch denken juist wel moet kunnen, omdat het een kenmerk zou zijn van hb. Daarnaast heb ik op basis van hoe ik zelf ben duidelijk de verkeerde veronderstelling gemaakt dat jij mijn zienswijze ook volledig zou willen begrijpen. Verkeerd gedacht van mij.
Ik had dus op geen enkele manier nog het idee dat het over jouw onzekerheden ging in dit topic, maar dacht dat we samen bezig waren om te zoeken naar de juiste oplossing van een puzzel. Ik was gewoon op zoek naar theorie Z. Ik ga mijzelf nu niet zitten verontschuldigen richting jou over wie ik ben. Dit heeft namelijk werkelijk helemaal niks met jou als persoon te maken, maar dit is hoe ik denk, was ook helemaal niet bedoeld als een soort persoonlijke aanval op jou om jouw onzekerheden even lekker te bevestigen. Ik zal het dan ook maar niet persoonlijk op vatten dat jij denkt dat ik dit wel zou doen. Al vind ik dat je ook best mag weten dat het voor mij niet leuk is als je dit soort dingen gaat roepen. Met alle respect, maar ik heb ook gevoelens.
Mocht het nog wat waard zijn, ik vind het wel super knap dat je tot een oplossing bent gekomen. Dat meen ik oprecht. Dat is toch ook gewoon zo? Voor jou is daar misschien twijfel over, maar voor mij niet.