Trees Heel eerlijk gezegd lukte het echt plannen mij ook niet en daarom werkte het voor mij om alles op een dag te doen. Dat was qua planning het meest simpele. Alles moeten verdelen over de dagen kostte mij nog veel meer planning en ik deed het toch niet als ik gaar was na een dag werken.
Zo deed ik het ook heel lang inderdaad, precies om diezelfde reden. In 1 keer veel doen werkt voor mij beter dan kleine beetjes. Daarom doe ik dus geen dingen als elke dag een was in de wasmachine. Dat werkt voor mij gewoon niet. Ik doe dat 1 keer in de week. Heel veel wassen, daarna alles vouwen en strijken en klaar. Sindsdien zie ik met regelmaat de bodem van de wasmand. Die heb ik voorheen jaren niet gezien. Er zal altijd wel wat in.
Bloem De was wassen we en hangen we strak op. Strijken doen we nooit. Heel af en toe als het echt niet anders kan. Maar als je was meteen strak ophangt hoef je bijna niks te strijken.
Ik heb weinig ruimte in huis om dingen om te hangen en dit werkt ook niet met mijn was systeem dus van alles in 1 dag wassen. Ik houd het dus bij alles in de droger gooien, dat kost mij ook weinig tijd. Dat ik dan daarna wat dingen โmoetโ strijken neem ik voor lief.
Trees ze hebben er hier ook gewoon mee te dealen, maar het is zwaar vermoeiend. Het is altijd gedoe en ze maken elkaar zo ongeveer af. Het is altijd discussie en ja maar. Het kan nooit zonder dat ik boos moet worden.
Dat is hier dus ook. Oudste heeft bijvoorbeeld de taak om de vaatwasser bij te houden. Die heeft hij nu ondertussen al zeker drie jaar en nog steeds moet ik elke dag meerdere keren vragen of hij het doet en boos worden en dreigen dat hij niet weg mag voor het gedaan is. Ik word daar echt heel moe van. Ik moet daar inderdaad een keer rustig voor gaan zitten met hem want het is gewoon geen doen voor mij op deze manier.
Pimpelmeesje is t mss een idee om je schoonmaakster te vragen om een overzicht te schrijven wat zij doet, en die uren dan samen met je kinderen die taken doen? Dan heb je qua 'wat er gedaan wordt' hetzelfde als nu
Wat er moet gebeuren weet ik op zich wel. En ik ben ook zeker van plan om een taken lijstje en daarna schema te maken. Dat was de reden om dit topic aan te maken. Vooral om te kijken wanneer doe ik wat nu, hoe doen andere mensen dat. Ik blijf nu hangen in een loop van moe en achter de feiten aanlopen en dat zorgt weer voor stress en overprikkeling waardoor ik weer slecht slaap, soms nog tot laat bezig ben omdat het gewoon af moet en ik blijf hangen in hyper focus, dan daardoor weer moe. Als ik moe ben raak ik nog meer afgeleid en word ik nog slomer etc. Ik kom daar niet uit. En als het gewone schoonmaak werk daar bij komt. Moet ik dit gewoon oplossen.
Heb jij vanuit CTG daar handvaten voor gekregen @Hooyo-shimbir ?