Trees En wanneer word/werd de was gedaan dan? Ik woon natuurlijk alleen dus geen partner om taken mee te verdelen. Alleen de was van het hele gezin kost me al twee dagen in de week aan wassen/vouwen/strijken. Ja ik ben sloom. Dat komt vooral omdat ik eigenlijk altijd moe ben en doordat ik heel veel afgeleid raak tussendoor.
LilyMilie Ik zou mijn schoonmaakster ook liever houden. Maar dat is financieel gezien helaas geen optie. En
LilyMilie Ik heb een planning geprobeerd maar ik word daar kriegel van. Het voelt voor mij als een gevangenschap en doelloos leven.
Ja dat is herkenbaar. Alleen ik doe al 20 jaar ‘maar wat’. En dat werkt gewoon niet.
Vulpen Verder doe ik doordeweeks niet veel want inderdaad, na een dag werken plus avondritueel (wel met vaatwasser inruimen en aanrecht en tafel en zo poetsen) heb ik verder geen puf meer.
Dit. Ik werk, haal 1 kind van de opvang, koken, keuken, naar bed brengen, brood dozen maken voor de volgende dag. Als ik om half 9 kan gaan zitten ben ik snel geweest die dag.
Uiteindelijk zal ik wel moeten maar het kost mij heel veel energie. Ik heb voor mezelf al geen structuur en overzicht dus de kinderen dan ook nog aansturen en aanleren. Word al moe bij het idee. Ik moet het denk ik gewoon gaan opschrijven en een plan op papier maken. Daar was dit topic voor bedoeld.
En in het algemeen; ik stel geen enorme hoeveelheid eisen aan het huishouden. Het moet wel opgeruimd zijn wil ik een beetje functioneren. Ik struikel echt over het beginnen wat @Vulpen zegt en het overzicht houden. Ik heb nu het idee dat ik er structureel achteraan loop. En dan moet het schoonmaak werk er straks nog bij.