LilyMilie Ach wat sneu. Wel fijn voor haar dat ze redelijk snel na haar man gaat denk ik. Ben erg benieuwd wat het met de monarchie gaat doen. Misschien slechts een hervorming? Of misschien niet eens dat? Of gaan ze misschien het hele circus schrappen? Harry en Meghan gaan straks sowieso helemaal los natuurlijk! 🍿
Ansji Ze heeft gedaan wat ze altijd al zei dat ze zou doen. Koningin blijven tot aan haar dood. Ze is zelfs werkzaam gebleven tot de laatste dag voor haar dood op een meer dan respectabele leeftijd van 96 jaar. Ik vind het nu nog even vreemd dat ze er niet meer is, mijn hele leven is zij al koningin van Engeland.
Vulpen Tsjonge, hier kunnen wij als Nederland toch wel wat van leren hè. Zo indrukwekkend allemaal. Militairen, doedelzakken enzovoorts, echt fantastisch, die rouwstoet nu ook, kippenvel hoor.
LilyMilie Vulpen doen wij toch ook wel als er een royal overlijdt? Ik kan me prins .. hoe heet hij ook alweer .. die van Beatrix. Die had een paarse koets volgens mij en ook een hele optocht. Ik vind het idee dat koningin Elizabeth al een week in die kist ligt en van hot naar her wordt gesleept wel een beetje luguber.
June LilyMilie dat, en die arme jongens die die kist dragen, dat ding is met lood gevoerd. Die hebben nu een hernia voor het leven.
Vulpen LilyMilie Ik vind het idee dat koningin Elizabeth al een week in die kist ligt en van hot naar her wordt gesleept wel een beetje luguber. Ja dat vind ik ook wel, maar de voorbereiding kost natuurlijk ook tijd en zo geef je wel veel mensen de kans om afscheid te nemen. Ik kan me het overlijden van Prins Claus eigenlijk niet zo herinneren 🤔 Er waren vast minder doedelzakken en kanonsschoten bij!
Vulpen LilyMilie Moet je je voorstellen dat er elke ochtend iemand een kwartier lang onder je raam doedelzak speelt! Dat is toch fantastisch? 😅
Uilenmama Ik heb een heel klein stukje gezien. Was gewoon aan het werk. En eerlijk gezegd, ik ga er ook niets van terug kijken. Vind het treurig voor de familie, maar zelf heb ik niets met het Engels koningshuis.
June Vulpen euhh. Nee. Hoewel ik het treur gedoedel in de kerk wel aandoenlijk vond. Ik denk dat het iets met genen te maken heeft om het mooi te vinden. Ik vind het vooral erg hard en schel.
Vulpen June Ik bedoel dat het een fantastische/verbazingwekkende traditie is, niet dat ik het zelf zou willen. Ik vind het wel heel mooi maar het hoeft ook weer niet per se het eerste te zijn wat ik elke ochtend hoor 😉 Maar ik vond het wel echt heel cool, die muziek en al die militairen en alles gewoon ♥️
Nescio Vulpen ik heb ook wel iets met de doedelzak. Al vond ik The Last Post die geblazen werd onder de Menenpoort in Ieper toch nog indrukwekkender...