Vulpen klopt maar wij doen dit allemaal. We hebben altijd al overal led lampen, altijd alles uit, stekkers uit contacten, waterkoker water in thermoskan. Slowcooker ipv oven.
Maar wel thuiswerken (laptops en computers laden) telefoons laden (maar ja doe ik ook niet elke dag) haar föhnen 2 x per week maar heb ik uitgerekend dat is 1,5 euro per maand met mijn tarieven nu, kan het ook niet zijn. Ik heb zo’n slimme Eneco toon en het valt echt mee wat er qua Stroom gaat, ook sluipverbruik al uitgezocht is ook niet zoveel. Wel wat hoor, maar bijv stekkerdoos van tv zit weggewerkt ik muur. Met vakanties zet ik die uit maar het is nogal een toer om dat normaal te doen 😂
Enige is wassen natuurlijk, dus ik doe nu alles in de daltarieven en ook energie stand van 2 uur. En droger heb ik nu al poos niet gebruikt maar dat gaat binnenkort wel weer gebeuren want dat droogt anders niet meer en ik heb geen plek.
Ons energie verbruik was 3600 in 2021 (maar toen lette we er niet zo op behalve normaal en zaten we ook nog eens een half jaar minimaal fulltime thuis met 4 personen en een baby door lockdowns, zwangerschapsverlof etc etc. Volgens mij is gemiddeld rond 3800 voor 4 personen. Ons gas verbruik was 1150 m3 (ook nergens opgelet behalve wat al normaal is) in 2021.
Nou ja ik had het gisteren al ijskoud dus wordt een leuke winter 😂