Hier kreeg ik in juli nog 800 euro terug. En toen liep ons contact af en kreeg ik de berekening dat ik 330 per maand moest betalen (was 185) Nou ja, is te overzien zeker omdat we sinds een paar maanden goed opletten en ook wat dingen als waterbesparende douchekop , douchetimer, etc etc hadden doorgevoerd dus het wordt alleen maar minder tov vorig jaar. Daarnaast is ons huis en de apparaten en lampen etc sowieso energie zuinig en doe ik altijd al dingen als niet boven stoken, alleen beneden of water koken voor ik begin te koken/slowcooker gebruiken/thermoskan thee etc etc . We hebben een verbruik met 5 personen voor een gezin van 3 personen dus niet heel hoog. Goed geïsoleerd hoekhuis.
MAAR nu geeft de app ongeveer dagelijks aan dat ik mijn termijn naar 600 euro per maand moet gooien. Wel met disclaimer erbij dat ze rekening houden met toekomstige tarieven. Nu besloten gewoon het termijn op 330 te houden en de rest zet ik zelf apart. Mocht het echt nodig zijn dan kan ik de eindafrekening betalen maar het kan ook meevallen.
Kijken wel naar zonnepanelen maar hier dikke wachtlijsten logischerwijs.
Echt niet normaal dat mijn maandbedrag zo bijna hoger wordt dan m’n hypotheek en dat terwijl ik nog niet eens stook/nooit stook van maart tot november. Met andere woorden ik had het vandaag al ijskoud, geen kachel aan, en toch zou ik al 600 euro voorschot per maand moeten betalen. Wat een ellende joh 😬