[verwijderd] wat een ongelooflijke lange en moeizaam weg heb je moeten bewandelen.. En wat een heftige klachten heb je gehad! Maar wel heel fijn dat je nu goed bent ingesteld en ik snap dat je vasthoudt aan de medicatie, zeker aangezien het zo ontzettend veel voor doet.
Wat betreft het CGT protocol, klopt helemaal, ik ken de tips en trucs en dat is denk ik ook mij redding geweest (en is het nog steeds) 😉 Ik breng bijvoorbeeld veel structuur aan, zeker op de dagen dat de kinderen naar school moeten en ik naar het werk. Als ik niet elke stap plan, dan ontstaat er chaos.
Maar waar ik vooral tegenaan loop, is nu op het werk. De focus/concentratie is ver te zoeken waardoor ik steeds vreselijk achterloop met registraties, ontslagbrieven, eigenlijk alle administratieve taken. Hierdoor ga ik vaak thuis nog verder werken (kan thuis inloggen op onze EPD) en aangezien ik twee jaar geleden een burn-out heb gehad, moet ik heel erg opletten dat ik goed mijn grenzen bewaak. Zeker aangezien ik vanaf nu weer 32 uur ga werken en nieuwe taken krijgen (waaronder mijn GZ-er ondersteunen door ook werkbegeleiding te geven aan nieuwe collega's 😉)
Verder besef ik me steeds meer en meer dat mijn hoofd niet stilstaat en veel normale dagelijkse dingen mij moeite kosten. Maar ik weet niet beter, ik ben altijd verdwaald in gedachte, maak niks echt af, maar heb wel duizenden ideeën enz.. En mijn copingstrategieën werken niet meer even goed als dat ze ooit deden. Perfectionisme zit me vaak in de weg (ben nu al 45 minuten bezig met dit bericht, zinnen aan het aanpassen, nadenken wat ik echt wil zeggen, hoofd- en bijzaak scheiden, spelling checken enz..)
Onzekerheid op werk neemt eindelijk wel af, maar dat heeft dan ook wel 17 jaar geduurd 😁 En ik zie de voordelen van mijn persoonlijkheid, snel kunnen schakelen en denken, spontaan en enthousiast, passievol en out of box denken. En als ik me goed voel een heerlijke energie.
Dus als ik het laat doen dan is het vooral voor de erkenning en om met iemand te sparren en ook misschien medicatie overwegen (al heeft dat nu jiet mijn voorkeur, maar wie weet wat het zou kunnne opleveren). En voor mijn werk, dat zou heel veel schelen als ik me daar zou kunnen concentreren (en dan niet in gesprekken met cliënten, maar vooral alle administratieve werkzaamheden)