Met een vraagteken want ik weet het niet zeker.

Ik ben 2 jaar geleden geswitcht van baan omdat ik de werkstress en het slechte loon beu was (mediasector). In volle lockdown ingewerkt dus dat was al niet goed, maar het ging.

1,5 jaar later werd mijn manager ontslagen. Zij had me binnengehaald omdat ze de digitale versnelling met focus op content marketing wilde maken. Toen ze wegviel werd het mij duidelijk dat ze echt de enige was die er zo over dacht. De rest van het management is helemaal niet mee met het digitale verhaal en kijkt er alleen naar in de vorm van Market places ('laten we eens iets op Amazon gaan doen'). Voor mijn inbreng is eigenlijk geen plaats en ik heb de indruk dat ze mijn sterktes niet echt zien.

Laatst bekeek ik mijn cv en kwam tot de conclusie dat ik in 2 jaar niets heb bijgeleerd... en laat dat nou zijn waar ik het meeste energie uit haal.

Er ligt een nieuwe functie op me te wachten maar zelfs dat doet me geen hoop hebben, omdat het in hetzelfde bedrijf is en ik diegene ben die de functie moet vormgeven en opbouwen. Aan de andere kant is weinig werkdruk met een gezin ook fijn en de voorwaarden zijn echt goed. Beetje gouden kooi dus... wat zouden jullie doen?

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Nescio
    En wat houd je tegen om te gaan solliciteren bij een bedrijf wat meer bij je past die ook fijne voorwaarden heeft?

Nescio Ben je gelukkig? Als je bedenkt dat je hier het komende jaar nog werkt wat voor gevoel geeft je dat dan? Wat voor ideeën heb je voor het vormgeven van je nieuwe functie? Kan je daarin wel dingen gaan leren en doen wat je leuk vindt? Heb je er zin in om die nieuwe functie te gaan doen?
    Wat zijn mogelijke andere opties? Zijn er leuke vacatures?

Nescio vwb die gouden kooi. Ik wilde niet weg vanwege de flexibiliteit van mijn vorige werkgever die ik met een zorgintensief kind echt wel nodig heb. Maar liep tegen steeds meer dingen aan die ik niet fijn vond. Toen ben ik ergens anders op gesprek gegaan (meerdere) en gekozen voor overstap naar huidige werkgever. Echt een goede keus geweest. Ik heb in gesprek gewoon open gelegd wat ik van een werkgever wil en wat ik kan bieden het bleek een prima match te zijn met wat zei zochten en boden.

Bedankt voor de reacties. Ik heb wel rondgekeken (doe ik regelmatig) maar er zijn geen echte vacatures waarbij ik denk: wow. Het moet echt kloppen mocht ik willen veranderen. Ik heb aardig wat eisen natuurlijk.

Bloem ik kijk wel uit naar de nieuwe functie, inhoudelijk is dat echt interessant. Maar ik weet niet hoe het gaat landen zeg maar. Het zijn natuurlijk dezelfde managers en als ze het nut niet inzien van mijn huidige functie, doen ze dat wel in mijn nieuwe functie?