Torretjeee oh ja, de prince of persia kwam later inderdaad, dat spel heb ik zo vaak gespeeld! Een paar jaar geleden met Halloween zag ik die messen weer voorbij komen die op en neer gingen en waar je doorheen moest zien te springen.
De techniek van vroegah
Cowgirl80 en @Marloes80 Mijn eerste vriendje had ik leren kennen in de TMF chatbox.
- Bijgewerkt
Ik denk dat iedereen zo een beetje wel Prince of Persia heeft gespeeld. Ik speelde dat bij mn oom waar ik heel vaak kwam en vaak logeerde. Die had ook Tetris en Lemmings. Prince of Persia vond ik altijd frustrerend, hoe vaak ik wel niet in die zwaardjes gevallen ben, man. En ik verdwaalde ook vaak.
Lemmings was ik wel heel goed in, lekker puzzelen.
Dit is Lemmings;
Tegenwoordig heb je een remake op iOS; Caveman, heet dat.
[verwijderd]
Ja Lemmings!! Dat spel heb ik uren gespeeld!
[verwijderd]
Ja lemmings! Dat heb ik ook vaak gespeeld.
@[verwijderd] en @[verwijderd], je kunt het dus weer spelen. Caveman in de Appstore, voor iPad en de Mac. Ik weet niet of er ook andere versies van zijn. Dan zou je even moeten zoeken. Maar wel erg leuk!
Ziet er zo uit;
[verwijderd]
iMoeder en toch is dat anders. Die groene haartjes mis ik haha!
[verwijderd] dank je wel voor de naam, ik heb het direct gedownload op mijn telefoon
Bomberman! Heerlijk spel
1981mama toen ik m'n rijbewijs haalde, bestond tomtom nog niet, en moest ik het opzoeken op internet en uitprinten of het stratenboek gebruiken, en de ANWB borden boven de weg volgen. Een paar jaar later zat ik als bijrijder met een laptop op schoot met een GPS module voor het raam. Daarna volgde pas tomtom.
Moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds via Google Maps of de ANWB routes opzoek, gewoon om enig gevoel voor richting te hebben. Ik kan er ook slecht tegen als mensen geen flauw idee hebben van de belangrijkste wegen in hun omgeving omdat ze altijd blind op Tomtom rijden .
Verder heerlijke herinneringen aan die tijd. Spelletjes op floppies en voor je werkstuk naar de bibliotheek om dan plaatjes te kopiรซren en bij je getypte stuk te plakken.
Leuk dit topic. Bijna allemaal herkenbaar. Vroeger hadden we ook zoโn enorme kast van een tv. Met 6 netten
[verwijderd]
Mijn vader had een Atari. Wij konden daarop snookeren. Maar dat mocht bijna nooit. Het was voor mijn vaders werk. Als hij moest printen, had hij van die A4-tjes die aan de onder-en bovenkant aan elkaar zaten met een kartelrandje en aan de zijkanten zaten strookjes met gaatjes, om het papier door de printer te trekken. Dan moest hij na het printen alle blaadjes los van elkaar halen en de strookjes van de zijkanten scheuren. Ik weet nog dat zijn volgende computer een kleurenscherm had! Ik kan me trouwens ook nog herinneren dat wij een kleurentelevisie kregen!
Wij hadden ook een camera waarmee mijn vader van die stomme filmpjes maakte (stomme als in geluidloos), die met een projector op een groot scherm geprojecteerd moesten worden.
Ik weet niet of ie al voorbij is gekomen. Maar deze speelden wij altijd. Commander keen
Deze speel ik nog steeds
@LucP en @Cowgirl80 Ik heb nog een tijdje oude Dos spelletjes gespeeld met behulp van zo'n emulator. Maar ik weet niet hoor, heb er niet meer het geduld voor wat ik vroeger had. Jammer.
Op de SNES een beetje hetzelfde verhaal, dat vind ik wel wat leuker. Maar die oude spellen waren ook veel moeilijker, je gaat er echt snel aan en na 3 x is het helemaal game over. Daar heb ik geen tijd meer voor mensen!
Ja, herkenning! Wij hadden vroeger zoโn computer waar zowels floppyโs als diskettes in konden. Met kleurenscherm en lawaaierige printer (inderdaad, met van die randjes die je er later af moest trekken).
We speelden graag Digger; en iets met een kat en prullenbakken (of zo?) en uiteraard dat spel met de kikker die moest oversteken. Later ook o.a. Supaplex en Lemmings. En Prince of Persia en nog meer...
En weer later dat inbellen via de telefoonlijn. Wat duurde dat altijd lang!