Ik herken dit ook deels, alhoewel dit voor mij meer een situatie van nu is en niet iets wat ik altijd op die manier gevoeld heb.
Heb er wel eens eerder over geschreven, maar ik ben na mijn scheiding (ruim 3,5 jaar terug) veel kennissen, vrienden en sociale contacten verloren. (wel voor een groot deel mij eigen keuze). 1,5 jaar geleden ben ik verhuisd naar een nieuwe woonplaats (tijdens Covid-19) en vind het nu ook wat lastig om nieuwe contacten op te doen. Spreek genoeg mensen tijdens het sporten en heb ook wel eens contact met ouders van vrienden van de kinderen, maar die zijn 11 en 13, dus kom eigenlijk niet meer op school, waardoor dat toch lastiger is). Heb ook wel eens het idee dat ik 'raar' ben of zo ☺️
Ik heb 1 goede vriendin, maar zij is wel altijd druk met haar eigen leven en lijkt mij wel eens te 'vergeten'. Het stuk eenzaamheid en diepgang is voor mij dus ook wel herkenbaar.
Qua tips: vind ik het dus ook lastig. Inderdaad zelf initiatief nemen en opmensen afstappen. Misschien ook wel aan jezelf werken? Je hebt al meerdere keren aangegeven niet zo lekker in je vel te zitten, misschien straal je dat ook wel uit? Merk zelf dat mijn positieve energie aanstekelijk is en dat je dan toch meer mensen 'aantrekt'. Verder ga ik er zelf ook nog even over nadenken...