Manque Mijn meubels hebben ook absoluut geen 10.000,- gekost! Ik zit bijvoorbeeld al 10 jaar op houten keukenstoelen die ik voor 2,- per stuk bij de kringloop heb gehaald en wit gelakt met een potje van de Action.
Toen wij naar Nederland verhuisden had ik echt helemaal niks. Alles is opgegaan aan de verhuiskosten en wat er over bleef aan spullen voor de kinderen, zodat die gewoon konden slapen en leven. (Of in I's geval, klaar voor de geboorte)
Het eerste halfjaar hebben we gegeten aan een tuintafel, en hadden we afdankertjes van vrienden en familie, dus echt ouderwetse, versleten meuk. Toen ik in deze woning trok kon ik bijna de hele inboedel van de vorige bewoners overnemen, en vanaf dat moment ben ik bezig met 1 a 2 grotere meubelstukken per jaar vervangen door mijn eigen smaak. Dat is nu 12 jaar geleden, en ik heb pas vorige maand de ombouw van het bed vervangen (het matras was uiteraard wel van mezelf).
En tja, mijn kledingkast is van mijn oma geweest. De badkamermeubels zijn nog van de vorige bewoners. Is het mooi? Nee. Maar het functioneert en dat is voldoende.
Ik heb weliswaar geen 10.000 euro, maar wel 10 jaar geduld. Eat that Nibud 😝
Maar het heeft ook wel wat, je leert waarderen wat je hebt, uitkijken naar momenten dat het wel kan, en op dat moment ook trots zijn op de stap die je weer hebt kunnen zetten. Althans, zo ervaar ik het.
Ik zou niet weten wat ik met 10.000 euro voor inboedel zou moeten. Waarschijnlijk investeren in kunst ofzo, zodat ik gewoon weer verder kan met dromen over de volgende aankoop 😂
Het enige waarin mijn kleine buffer me beperkt trouwens is dat ik geen huisdieren meer wil aanschaffen zolang ik niet zonder problemen een dierenarts-rekening kan betalen. Ik heb gelukkig nooit in de positie gezeten dat het nodig was en niet kon, maar de angst dat het kon gebeuren zat er wel altijd en dat wil ik gewoon niet meer.