Wie koopt of verkoopt er ook wel eens wat via Vinted? En hoe zijn je ervaringen?

TS trapt af. Gisteren een kleding pakket afgehaald met jongens kleding. Zou allemaal maat 152 moeten zijn maar er zaten drie verschillende maten in de doos waardoor 2 artikelen te klein. Wel goeie kwaliteit allemaal maar ik vind het heel irritant.

Voor mezelf laatst wel leuke dingen gekocht. Voor dochter ook al eens. Maar de jongens kleding valt vaak tegen. Is dat herkenbaar?

• Femkes hebben hierop gereageerd.

Ik koop zo goed als alles voor de kinderen (jongens) en mezelf via vinted. Mijn ervaringen;

Bij aangeboden pakketten valt het vaak tegen, is meestal in de droger geweest etc

Bij losse items vaak goed in orde

Over het algemeen is mijn ervaring gewoon goed. Heb 1x gehad dat een pakket niet aankwam, dat was de bezorgdienst kwijt, toen kreeg ik netjes m'n geld terug (en de verkoper ook).

En 1x dat een pakket heel laat aan kwam en toen moest ik op vinted al afronden.. omdat ik de t&t had en kon zien waar het was heb ik het toen goed afgerond.

Ik koop er vanalles trouwens, dekbedden, verkleedspul, kleren , meerijd plankje voor de wagen 🙈, boekjes

En toevallig net voor mezelf een rok en 3 shirts gevonden en gekocht 😀😂

• Aries hebben hierop gereageerd.

Vind het zoeken wel een crime soms hoor. Echt rondkijken lukt me daar niet goed.

Ik heb er al vaak keer kleding voor mezelf en mijn gezin gekocht,zowel losse dingen als pakketten. Het is in de 2? jaar sinds ik Vinted gebruik maar 2x tegen gevallen. 1x was een paar sneakers te klein en 1x viel een pakket wat tegen. Het viel allemaal iets kleiner dan verwacht.

Kledingverkoop loopt bij mij het beste in het voorjaar. In het najaar verkoop ik zo goed als niets.

Ik koop ook losse items, geen pakketen. Maar meestal wel verschillende items bij dezelfde verkoper.
      Tot nu toe 1 keer gehad dat het niet werd opgestuurd en toen ook mijn geld terug gekregen.
      Zelf ook een paar dingen verkocht. Dat loopt niet heel erg snel.
      Meeste koop ik voor mijn jongens en af en toe een jurkje voor mezelf.

Als jullie het leuk vinden kunnen we hier onze Vintednamen delen en bij elkaar kijken?

Ik koop alleen wel eens wat voor L. Voor de jongens niet eigenlijk, niet bewust. Kan ik wel eens doen.
      Voor mezelf niet. Alleen als ik een specifiek item wil hebben wat ik nieuw niet meer kan vinden. Ervaring is alles wat ik heb ontvangen was goed en in goede staat zoals gedacht.

Ik vind verkopen via vinted of wat dan ook gedoe. Ik kan er niks anders van maken. Ik vind het vervelend om foto’s te maken, te plaatsen, te communiceren het in te pakken en te versturen. Allemaal tijd die ik niet heb 🤣 Dus ik verkoop vrijwel niks. Kleding van de oudste gaat naar de middelste en van hem naar zoontje van een vriendin. Unisex babykleding gaat naar mijn zusje en de rest waarschijnlijk naar een goed doel ofzo.

Ik koop en verkoop en ben ook vrijwel altijd tevreden 🙂. Losse items idd. Heb 2 keer een pakket gekocht en was ik ook minder tevreden over, dus dat doe ik niet opnieuw, wel meerdere losse items bij een verkoper, scheelt dan weer in de verzendkosten.

iMoeder Voor mezelf laatst wel leuke dingen gekocht. Voor dochter ook al eens. Maar de jongens kleding valt vaak tegen. Is dat herkenbaar?

Voor mezelf niet echt gekeken, maar ik herken jouw beeld wel. Voor meisjes is er gewoon veel meer. Maar ik heb voor mini niet zoveel nodig omdat ze al krijgt van 3 nichtjes. Voor de jongens wel eens gezocht, maar reguliere kleding is weinig interessant. Alleen bij feestkleding vind ik het andersom. Voor mini heb ik voor een bruiloft gewoon een jurkje bij de h&m gekocht. Maar colberts, overhemden en dergelijke kun je op vinted juist wel ontzettend goed krijgen. Dat is voor de meeste jongens toch echt iets wat 1 keer wordt gedragen en dan klaar. Maar meisjes dragen hun feestjurkjes juist veel vaker en als het mooi is gebleven, dan wordt de hoofdprijs gevraagd.
        Nou dragen mijn jongens graag een colbertje of giletje en dat koop ik dus graag op vinted. Want dat is wel de moeite.

Ik kon de newborn kleertjes echt mega goed verkopen, de rest niet. Kopen vond ik vaak tegenvallen.

Hopsatee Ik vind verkopen via vinted of wat dan ook gedoe.

Ik ook daarom verdwijnt alle kleding in van die bakken voor kleding ed. Ik heb er het geduld niet voor. Ik vergeet ook te antwoorden op mensen. Niets voor mij!

Marshmallow Ja ik krijg er ook stress van. Met marktplaats ook enzo. Foto’s maken, dat onderhandelen, inpakken , verzenden (wat niet in de buurt zit dus moet ik er heen rijden = benzine) en dan 2 euro krijgen. Kan ik niet aan dus.

Hopsatee ja ik dus ook. Ik heb nu een slaapzakje erop staan die niet goedkoop was en ik die ik nu dus wil verkopen, maar niet aan mij besteed. Zaterdag ga ik ook gewoon met ledikantje en trip trap stoel naar de kringloop. Scheelt mij weer marktplaats stress.

Honkeytonk En 1x dat een pakket heel laat aan kwam en toen moest ik op vinted al afronden.. omdat ik de t&t had en kon zien waar het was heb ik het toen goed afgerond.

Hoe gaat dat in z'n werk? Ik ben een Newbie op Vinted en er is nu een pakket dat al 13 dagen stil staat en wat ik ergens volgende week ook moet afronden denk ik, maar ik weet niet precies hoe het dan verder gaat.

Ik heb nog niet zoveel verkocht, maar wel al heel veel gekocht en tot nu toe over alles tevreden. Het scheelt enorm veel geld, ik heb bijvoorbeeld een nieuwe spijkerbroek voor m'n dochter gekocht met het prijskaartje er nog aan van 33€ voor 6€. En ik doe het ook om duurzame redenen, ik ga proberen alles behalve ondergoed alleen nog tweedehands te kopen. Het kost inderdaad wel heel veel tijd, maar heb inmiddels wat zoekopdrachten opgeslagen: bepaalde kledingstukken of merken in bepaalde maten en dan alleen af en toe kijken of er nog nieuwe items bij zijn gekomen. Maar was wel even zoeken.

Aries Hoe gaat dat in z'n werk? Ik ben een Newbie op Vinted en er is nu een pakket dat al 13 dagen stil staat en wat ik ergens volgende week ook moet afronden denk ik, maar ik weet niet precies hoe het dan verder gaat.

Oh da's wel lang, je kan even contact opnemen met vinted.

Ik heb toen gewoon op de alles is oke gedrukt, op een bepaald moment krijg je van vinted berichtjes dat je daar op moet drukken. Omdat ik vaker bij haar besteld had vertrouwde ik het wel. Ik kreeg het 2 dagen later ook goed binnen.

Maar gewoon wachten tot vinted berichtjes stuurt hoor,

Ik ga denk ik ook maar geen pakketten meer kopen. Het leek me zo ideaal. In 1 keer wat kleding erbij. Ik ben al geen enorme kleding shopper dus alles apart uitzoeken vind ik gedoe en raak ik al snel het geduld voor kwijt. Hij 1 verkoper meerdere dingen kopen kan ik wel naar kijken ja.

Ik heb nu 1 pakket wat ook al 7 dagen op ‘word verzonden’ staat, maar volgens mij heeft mevrouw nog niks gedaan.

Weet je wat ik trouwens ook zo irritant vind. Als je wat dingen op ‘favoriet’ gezet hebt, gewoon aan het bladeren. En dan krijg je ineens bericht van de verkoper of je geïnteresseerd bent. Dat moet je dus bij mij echt niet doen, dan haak ik meteen af en gaat het van het favoriete lijstje af. 🤐

Of de prijzen die sommige mensen vragen. 10 euro voor een Only jurk die duidelijk veel gedragen is. Ik zag er net een rokje van Pull en Bear op staan, 45 euro!?? 🥴