Leuk hè, dat ze aan elk land vroegen: 'En wil je dan ook de waterval aan?'
Eurovisie Songfestival 2022
[verwijderd]
S10 was erg goed! Vind Italië ook erg leuk
[verwijderd]
Nescio italie vond ik echt vreselijk, alleen Moldavië scoorde lager
Hier in huis gaan Finland en Portugal aan kop. En Noorwegen
Ik heb op Servië gestemd. Hopelijk komt m'n stem aan dit jaar.
Ik heb het niet eens gekeken was zo moe en corona-ig gisteravond dat ik vroeg naar bed ben gegaan.
Rietjesbeker Ja mijn bruisende appgroepje lag ook voor de helft plat door corona en voor de andere helft door de algehele vermoeidheid van ouders met jong kinderen...
Ik heb de liedjes gekeken, gestemd en ben toen gaan slapen. Ik vind Oekraïne wel een terechte winnaar, en een elfde plaats is netjes.
[verwijderd] Italië scoorde toch best goed, of bedoel je in jullie score? Ik heb een zwak voor Mahmood, die in 2019 2e werd
Fijn dat Oekraïne gewonnen heeft! Ik snapte niet veel van die punten voor Zweden en Griekenland, wat een k*tnummers waren dat
[verwijderd]
Nescio ja in onze score! Ik plaatste hier dat alleen Moldavië lager scoorde, maar daarna kwam Servië nog. Dat was ons persoonlijke dieptepunt en als ik dan zie hoeveel punten die kreeg
Maar goed, wij vonden Duitsland leuk
Onze top 5 was Portugal, Finland, Noorwegen, Duitsland en die vrouw in witte pyjama, ben het land kwijt. Iets met een A.
Wat betreft de winst voor Oekraïne.. Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Ik vond het nummer niks (en ze scoorden bij ons ook niet hoog op outfit en cutenessgehalte) Een hart onder de riem vanuit heel Europa is een mooi gebaar, maar ergens vind ik het ook een beetje dubbel. Geen enkele artiest had een schijn van kans en alle energie die er in is gestoken door alle artiesten was bij voorbaat al gedoemd door het politieke aspect
En Jan Smit die alleen maar over Oekraïne bleef praten was bloedirritant!
[verwijderd] Armenië denk ik
Ik vond het nummer van Oekraïne erg goed, alleen het rapgedeelte had voor mij niet gehoeven. Het politieke aspect is jammer maar je kan er in zo'n situatie ook niet echt omheen. De vakjury had Oekraïne trouwens niet echt veel punten gegeven, die zagen het VK, Spanje en Zweden liever in de top 3 dan ben ik toch blij dat de stemmers het laatste woord hadden
[verwijderd]
- Bijgewerkt
Nescio
Onze puntentelling was ook een beetje onconventioneel hoor, Spanje kreeg bij ons heel veel minpunten omdat ze in hun blote kont liepen (althans, van de kinderen, ik had daar niet zo veel moeite mee ) en Frankrijk kreeg bonuspunten omdat de zanger guyliner op had
Het enige wat me dus is bijgebleven van het nummer van Oekraïne is het roze hoedje (waarvoor puntenaftrek overigens)
[verwijderd] Ik plaatste hier dat alleen Moldavië lager scoorde, maar daarna kwam Servië nog. Dat was ons persoonlijke dieptepunt en als ik dan zie hoeveel punten die kreeg
Ik had juist op Servië gestemd! Ik vond het een leuk liedje en een intrigerend optreden. Een beetje eng op een leuke manier, het maakte me ook heel nieuwsgierig waar het nu eigenlijk over ging. Daar vond ik dit over: https://eurostory.nl/servie-eurovisie-songfestival-2022/ En toen wist ik zeker dat ik erop ging stemmen.
Ik vond het traditionele stukje van Oekraïne zo mooi, eerst hadden ze dat dacht ik ook al, het spreekt me erg aan Maar wel jammer van het politieke aspect ja.
[verwijderd]
Vulpen ik vond het echt eng op een enge manier
Ik associeerde het handen wassen ook vooral met corona-maatregelen dus dat stootte me ook af. Ik raakte er totaal niet geïntrigeerd door, maar eerder irritatie. Jaja, handen wassen, nu weten we het wel
Heb het lied verder ook niet echt geluisterd, vond het wel een mooi moment om de snacks bij te vullen en naar de wc te gaan..
[verwijderd] ik ben het met je kinderen eens qua Spanje. Ik vond het zo goedkoop om daar in string rond te lopen. Die hele act leidde voor mij (en het gezelschap waar ik was) compleet af van een best lekker nummer.
[verwijderd]
Femkes oh absoluut! Maar het waren wel mooie billen
Maar wellicht was daar een betere plaats voor geweest dan het songfestival...
- Bijgewerkt
[verwijderd] Het ging over haar noodzaak om gezond te blijven en wat dat geestelijk met je doet omdat je kennelijk als kunstenaar in Servië geen zorgverzekering kunt afsluiten. Ik vond het top maar ik snap je punt.