Vandaag is N op schoolreisje!
Mijn man gaat mee als begeleider. Ik moest gewoon huilen toen ik een foto zag van hun twee in de bus.
Dit is haar allereerste schoolreisje.
Schoolreisjes
Ik ben mee als begeleider vandaag.
Er zit er een in mijn groepje die elk uur naar de wc moet en nog in zijn broek poept. De horror.
June poeh succes
- Bijgewerkt
June hoe is het gegaan?
Zonnebloem elk uur naar de wc en toch waren we te laat.
Juf heeft hem verschoond.
Maar als je kind weigert naar de wc te gaan laat je hem of thuis, of je gaat zelf.
June Maar als je kind weigert naar de wc te gaan laat je hem of thuis, of je gaat zelf.
Ja mee eens!
June ah balen zeg, voor jou en het kind. Ik was dan inderdaad als moeder meegegaan.
June oh balen! Wij hadden ook een jongetje met blaasproblemen mee naar schoolreisje. Verschil is misschien wel dat hij het gewoon echt niet aan voelt komen en er niks aan kan doen. Kon dat zelf wel beter hebben dan wanneer het niet naar de wc wíllen gaan is (althans, begrijp dat dat bij jullie het geval was).
June vond hij het niet eng of heb je daar niks over gehoord van de juf? Want dat zou bij mij ook verschil maken.
Zonnebloem Nee hoor geen angst. naar de wc gaan is gewoon onhandig want je kan niet doorspelen.
Zou jij je zoon mee laten gaan als hij wc angst heeft? met een vreemde? Nee toch?
- Bijgewerkt
June ah oké.
Ik trek het nu even door maar elk kind heeft recht op onderwijs dus als mijn kind wc angst had gehad dan had hij toch op de één of andere manier naar school gemoeten en daar hoort een schoolreisje ook bij.
Dus ik zou dan als ouder maar ook als school opzoek gaan naar een oplossing.
In zijn geval had ik hem gewoon een luier aan gedaan, dan gaat hij vast snel genoeg naar de wc aangezien dat hartstikke vies aanvoelt. En dat scheelt iedereen gedoe en stres. Mijn oudste zoon wilt nog steeds niet poepen op de wc(wc angst dus
) maar die kan zichzelf al een jaar lang prima een luier omdoen. En als het alleen een plas luier is bij zo’n kindje dan had hij zelf de luier aan en uit mogen doen plus zichzelf mogen omkleden aangezien de reden is omdat hij er geen zin in heeft.
Vandaag zijn onze kinderen op schoolreisje naar een grote speeltuin in Limburg. Kreeg net een berichtje dat er 1 bus een lekke band had en de vervangende bus nogal lang op zich liet wachten… kinderen baalden nogal.
Vanmiddag ook nog naar bso, dus ze zullen wel kapot zijn vanavond.
Rosemary
Ach dat is wel sneu zeg